To co ograniczone, nie ważne czy czasowo, czy ilościowo, zawsze jest bardzie pożądane. Tak działa nasz mózg.
Właśnie dlatego akcje promocyjne i sprzedażowe bardzo często są ograniczane czasowo.
Licznik odliczający czas do końca promocji albo sprzedaży podsyca napięcie i pomaga klientowi dokonać decyzji zakupowej.
Spójrz na poniższe przykłady, jak klienci beTimes wykorzystują licznik w swoich kampaniach. Sprzedają kursy, e-booki, szkolenia, ubrania, bieliznę, webinary, książki, sesje fotograficzne.
Zobacz, jak wykorzystują One Time Offer, promocje ograniczone czasowo, okienka sprzedażowe, promocje na Black Friday i Walentynki, darmową dostawę.
Liczniki są wykorzystywane na landing page, na blogach, w sklepach internetowych, a nawet na Facebook Live.
One Time Offer po zapisaniu na listę subskrybentów
Klasyczny sposób wykorzystania One Time Offer. Po zapisaniu na listę adresową, dajemy użytkownikowi ofertę jednorazową z krótkim czasem na podjęcie decyzji. Nieoficjalnie przyjęło się, że dajemy użytkownikowi 15-30 minut na podjęcie decyzji zakupowej. Gdy licznik skończy odliczanie, przekierowujemy użytkownika na inną stronę z informacją, że "oferta przepadła". Na ofertę ze zniżką, nie można już wrócić.
Oferty jednorazowe to sposób na pasywny przychód. Dzięki temu rozwiązaniu możesz np. pokryć koszty reklamy.
Lead magnetem, który ma zachęcić użytkowników do zapisu na newsletter może być webinar. Po zapisie na webinar możesz przedstawić subskrybentowi One Time Offer.
Klienci beTimes proponują wtedy swoim klientom, np. płatne nagrania z poprzednich webinarów.
W typowej One Time Offer, po zapisaniu na listę adresową, warto poinformować użytkownika, co się dzieje. Na górze oferty umieść informację, że wszystko jest w porządku i został zapisany na newsletter. Niżej przedstaw mu ofertę jednorazową.
Aby oferta zadziałała, a odliczanie czasu miało jakikolwiek sens, oferujemy klientowi produkt/usługę w bardzo atrakcyjnej cenie. Często są to promocje -50%, a nawet większe.
Odliczanie do końca sprzedaży kursu na stronie sprzedażowej
Kursy online często sprzedawane są w okienkach sprzedażowych. Sprzedaż zazwyczaj trwa około tygodnia. Statystyki pokazują, że największy przypływ kupujących jest w ostatnim dniu, w ostatnich godzinach sprzedaży.
Dlatego niezwykle istotne jest użycie w takich kampaniach licznika odliczającego czas do końca sprzedaży.
Na landing page taki licznik pojawia się w co najmniej kilku miejscach i przypomina, że czas ucieka.
Odliczanie do końca sprzedaży kursu w newsletterze
Kanałem dotarcia do potencjalnych klientów kursu bardzo często jest lista mailingowa. Do sprzedaży warto (a nawet należy!) wykorzystać ten kanał. W treści maila również można umieścić licznik odliczający czas do końca trwania sprzedaży kursu.
Gdy czas minie, licznik będzie wyświetlał zera albo można go ukryć. Oznacza to, że użytkownik nie zdążył dokonać zakupu w tym okienku sprzedażowym.
Odliczanie czasu do końca promocji na pakiety kursów
Podobno, gdy przedstawiamy nasz produkt w pakietach, to klient przestaje się zastanawiać, czy w ogóle kupić, a zaczyna myśleć, który pakiet wybrać. Poniżej ciekawa opcja wykorzystania licznika w każdym z dostępnych pakietów.
Odliczanie do wyzwania
Jeśli organizujesz wyzwanie, warto wstawić licznik beTimes na stronę lądowania, na której zbierasz zapisy na wyzwanie. Dzięki temu wyraźnie podkreślisz, kiedy wyzwanie się rozpoczyna i do kiedy można się zapisać.
Licznik na Facebook Live
Sam mocno się zdziwiłem, gdy zobaczyłem licznik beTimes na Facebook Live, odliczający czas do końca trwania mikołajkowej promocji. Sam widzisz, nie ma ograniczeń, jeśli chodzi o używanie licznika beTimes.
Odliczanie czasu do końca trwania promocji
Licznik bardzo często używany jest do odliczania czasu do końca trwania promocji. Poniżej przykłady takich ofert.
Black Friday do jedna z wielu okazji do zrobienia promocji na Twoje produkty i usługi, Równie dobrze może to być Dzień Matki, Walentynki, Mikołajki albo Twoje urodziny.
Oprócz odliczania czasu do zakończenia akcji, można podsycać atmosferę i odliczać też czas do jej rozpoczęcia
Odliczanie czasu do otwarcia sklepu online
Strona z licznikiem, odliczającym czas do otwarcia sklepu, to idealne miejsce by poinformować potencjalnych klientów, ile czasu jeszcze zostało. Dobrze jest przy okazji zbierać maile od potencjalnych klientów i tworzyć listę mailingową.
Promocja czasowa w mailu
Choćbyś nie wiem jak często i w ilu kanałach informował o akcji promocyjnej, na koniec i tak znajdzie się ktoś, kto powie, że przegapił, nie wiedział i nie dostał informacji o promocji.
Kiedy wysyłasz wiadomości z informacją o promocji, nie ograniczaj się do jednego maila. Wyślij co najmniej kilka, żeby jak najwięcej osób dowiedziało się o Twojej promocji.
Promocja w sklepie online
Niektóre sklepy mają w zasadzie permanentne promocje. Jeśli Ty nie prowadzisz takiego sklepu i robisz promocje rzadziej niż raz na tydzień, to sensownie byłoby wstawić na stronie głównej licznik, który odlicza czas do końca czasu trwania promocji.
Licznik beTimes często jest stosowany w sklepach internetowych. Możesz zrobić promocję na cały asortyment, na konkretną kategorię albo nawet tylko na jeden produkt.
Licznik możesz umieścić na sztywno przyklejony do góry strony, na samym dole, albo osadzić w treści opisu produktu.
Gwarancja wysyłki dziś - licznik w sklepie internetowym
Zamów dziś, do godziny 16, a otrzymasz gwarancję dostawy produktu jutro. Taki licznik na potrzeby e-commerce da się ustawić w beTimes.pl. Możesz ustawić, do jakiej godziny i w jakich dniach licznik ma odliczać czas.
Gdy czas minie, licznik po prostu zniknie i zacznie odliczanie kolejnego dnia.
Rezerwacja produktu w sklepie - licznik
Dodanie produktów do koszyka nie oznacza, że klient zdecyduje się na zakup. Żeby dodatkowo go zachęcić, możesz wstawić licznik i dać mu znać, do kiedy produkt jest dla niego zarezerwowany.
Odliczanie do dostawy produktów
Nowa dostawa co poniedziałek? To idealna okazja by podkręcić napięcie i odliczać, ile czasu zostało do nowej dostawy.
Taki komunikat z licznikiem możesz użyć również w kampanii mailowej do obecnych klientów.
Odliczanie do końca darmowej wysyłki
Darmowa dostawa to ogromna korzyść dla klienta i powód by kupili właśnie teraz.
Aby jednak akcja działała, oczywiście trzeba ograniczyć ją czasowo. Co powiesz na darmową dostawę w Twoim sklepie?
Poniżej kombinacja promocji. Widoczny poniżej produkt dostępny jest w promocji -30% i z darmową dostawą.
Oferta dla obecnych klientów
Obecnych, stałych klientów zawsze warto traktować nieco lepiej, niż tych nowych. Wracający klient to prawdziwy skarb. Możesz organizować dla nich specjalne akcje promocyjne.
One Time Offer po wypełnieniu ankiety
Wypełnienie ankiety to kolejny moment do przedstawienia oferty klientowi. W ramach podziękowania za wypełnienie ankiety, możesz przedstawić użytkownikowi One Time Offer.
Licznik w pop-upie - odliczanie czasu do końca trwania promocji
Umieszczając licznik w popupie, masz gwarancję, że przekaz nie zostanie pominięty.
Remarketing - Oferta jednorazowa
Remarketing to reklama skierowana do osób, które weszły już na Twoją stronę i zapoznały się z ofertą, ale nie dokonały zakupu. Można przechwycić takie osoby dzięki Pixelowi Facebooka i pokazać im reklamę kierującą na specjalną ofertę.
Taką ofertę również warto ograniczyć czasowo.
Kreatywność klientów beTimes zaskakuje nawet mnie. Mam nadzieję, że te przykłady zainspirowały Cię nie tylko, jeśli chodzi o użycie licznika, ale także w budowaniu lejków sprzedażowych.
Śmiało, załóż darmowe konto i testuj beTimes :)