Reklama na Facebooku za darmo – jak pokryć koszty reklamy na Facebooku w 127%? Case study

Reklamy na Facebooku ukierunkowane na pozyskanie leadów mają to do siebie, że nie wiadomo, czy z tych leadów będą kiedyś klienci. A więc nie wiadomo, czy i kiedy reklama realnie się zwróci.

Jest sposób, żeby to obejść. Po zapisie na newsletter można pokazać nowym subskrybentom One Time Offer. Wtedy osoby, które kupią od razu, finansowałyby reklamę. Częściowo albo nawet całkowicie.

Patryk Łopot

Prowadzi szkolenia z Facebooka i zajmuje się e-marketingiem. Zajmuje się reklamami na Facebooku. Prowadzi blog Lokalny Sukces. Autor książki „Lokalny Sukces – Praktyki Promowania Małej firmy”.

Właśnie to udało się osiągnąć Patrykowi z lokalny-sukces.pl, któremu oferta jednorazowa pokryła… 127% kosztów reklamy! Co to oznacza, tak po ludzku? Że udało się całkowicie pokryć koszty reklamy, i jeszcze trochę zostało mu w kieszeni, a lista budowała się właściwie sama. Za darmo.

Kampania reklamowa

Zacznijmy od tego, jak wyglądała kampania reklamowa. Reklama była kierowana od osób podobnych do subskrybentów, których Patryk miał już w swojej bazie. Osoby, które kliknęły reklamę, były odsyłane do strony lądowania, na której mogły pobrać PDF z gotowymi schematami reklam, które odbiorca mógł w łatwy sposób wdrożyć do swojej firmy.

Strona była kilka razy optymalizowana – testowano nagłówki, układ strony, treści oraz raz zmienił się lead magnet, czyli cały PDF.

Reklama na Facebooku za darmo - jak pokryć 127% kosztów reklamy

One Time Offer

Co działo się dalej? Kiedy użytkownik pomyślnie zapisał się na newsletter, pokazywało mu się One Time Offer.

Reklama na Facebooku za darmo - jak pokryć 127% kosztów reklamy

Produktem w ofercie jednorazowej był kurs 21 Sposobów na Zwiększenie Zasięgów.

Temat kursu był silnie powiązany z lead magnetem. Zakup kursu pozwoliłby subskrybentowi jeszcze szybciej wdrożyć wiedzę, którą otrzymywał w lead magnecie.

Kurs w regularnej sprzedaży kosztuje 297 zł brutto. W One Time Offer można było go kupić za 47 zł. Użytkownik miał 30 minut na podjęcie decyzji.

Na stronie z One Time Offer można było zobaczyć te elementy:

  1. Nagłówek z informacją o tym, że lead magnet został wysłany do użytkownika;
  2. Widoczny od razu licznik odliczający czas do końca oferty;
  3. Informacja o tym, że to oferta jednorazowa;
  4. Informacja o produkcie i o tym, co użytkownik zyska kupując produkt;
  5. Opinie osób, które przeszły przez kurs;
  6. Przekreślona stara cena i podana nowa;
  7. Przycisk wzywający do działania w kontrastowym kolorze;
Reklama na Facebooku za darmo - jak pokryć 127% kosztów reklamy

Po kliknięciu dołącz do kursu, użytkownik był kierowany od razu do zamówienia, z kursem w cenie 47 zł dodanym do koszyka. Dowiedz się, jak stworzyć link bezpośrednio do koszyka w Woocommerce.

Reklama na Facebooku za darmo - jak pokryć 127% kosztów reklamy

Jakie wyniki można osiągnąć stosując One Time Offer?

No dobrze, teraz to, na co czekałeś. Jaki wynik z reklamy został osiągnięty?

W maju, kiedy OTO było testowane, dzięki One Time Offer udało się pokryć 83% kosztów reklamy. 

  • W maju wydano na reklamę 2985 zł
  • Lead magnet pobrało 1081 osób
  • 53 osoby kupiły kurs za łączną kwotę 2491 zł
  • Konwersja OTO w maju wyniosła 4,9%.

W czerwcu wyniki były jeszcze lepsze. 

  • Wydano na reklamę jedynie 1440 zł
  • Do newslettera zapisało się 631 osób
  • Kurs 21 Sposobów na Zwiększenie Zasięgów kupiło 39 osób, za łączną kwotę 1833 zł
  • OTO całkowicie pokryło koszty reklamy. I zostało jeszcze 393 zł
  • Konwersja OTO w czerwcu była równa 6,18%.
Reklama na Facebooku za darmo - jak pokryć 127% kosztów reklamy

Piękny widok:

Reklama na Facebooku za darmo - jak pokryć 127% kosztów reklamy

Brzmi zachęcająco prawda? Jeśli też chciałbyś, żeby wydatki na reklamę finansowało OTO, wystarczy założyć konto na beTimes.pl, stworzyć licznik i… działać.

Boisz się, że nie ogarniesz sprawy technicznie i nie będziesz wiedział, jak stworzyć One Time Offer? Dla osób takich jak Ty napisałem e-booka o tym, jak zamienić subskrybentów w od razu płacących klientów. Dowiesz się z niego, jak skutecznym narzędziem są oferty jednorazowe i nauczysz się je tworzyć. E-booka możesz pobrać klikając przycisk poniżej:

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem