Darmowy przewodnik „5 kroków do większej sprzedaży…” – aby go zdobyć, podajesz swój adres email, klikasz link potwierdzający i zostajesz przekierowany do One Time Offer. Masz 15 minut na zakup ebooka 47% taniej (za 14 zł). Po piętnastu minutach, oferta przepada.
Tak w skrócie wygląda ścieżka, jaką może przemierzyć subskrybent bloga posukcesnaszpilkach.pl A w tym wpisie, dokładnie tę drogę prześledzimy, przeanalizujemy formularze i ofertę.
Co to za blog?
Blog posukcesnaszpilkach.pl prowadzony jest przez kobietę i jasno skierowany bezpośrednio do kobiet. Jego misją jest pomoc w tworzeniu biznesu online i tym samym ulepszaniu swojego życia.
Miesięcznie, bloga posukcesnaszpilkach.pl odwiedza 4000 użytkowników
Autorka – Kasia Głąb – prowadzi bloga już od ponad 4 lat, dzieląc się wiedzą i inspirując.
Skąd można pobrać darmowy przewodnik?
Darmowy ebook, to Lead Magnet, który ma przyciągać czytelników i pomagać tworzyć listę adresową. Możliwość pobrania tegoż materiału pojawia się w 3 strategicznych miejscach na stronie.
W menu głównym jest link „Darmowy Przewodnik”. Miejsce od którego trudno odwrócić wzrok, wchodząc pierwszy raz na stronę.
Szablon bloga zbudowany jest w strukturze dwukolumnowej, po lewo konkretna treść, po prawo elementy stałe, takie jak: o mnie, social media, popularne wpisy i grafika darmowego poradnika. Okładka osadzona na tablecie z subtelnym wezwaniem do akcji „Pobierz za darmo”.
Co miesiąc, po darmowy poradnik zapisuje się średnio 350 osób
Element w tym miejscu widoczny jest na każdej podstronie. Po kliknięciu grafiki, następuje przekierowanie na osobną stronę z formularzem zapisu.
Trzecim miejscem jest stopka każdego blogowego wpisu. Pod każdym artykułem jest sekcja podobnych wpisów i możliwość jego udostępnienia a niżej poziomy formularz, gdzie bezpośrednio można podać swój adres email i imię.
Strona formularza
Link w głównym menu i grafika w bocznej kolumnie prowadzą do osobnej podstrony – landing page.
Duży formularz na cały ekran, nagłówek, subtytuł i wyraźne wezwanie do akcji. Bez zbędnych rozpraszaczy.
Poniżej okładka ebooka i jasno wypunktowane korzyści płynące z jego posiadania. Dalej 3 główne cechy i opinie czytelniczek.
Co istotne, przy każdej z opinii jest zdjęcie, imię i nazwisko, krótki opis i link do strony autora. Nikt nie podważy wiarygodności takiej opinii 🙂
Potwierdzenie maila
Po podaniu adresu email, otrzymujemy na niego link potwierdzający – to ostatni krok, by otrzymać ebook.
One Time Offer
Po kliknięciu linku potwierdzającego maila, następuje przekierowanie do jednorazowej oferty.
Od razu widocznych jest kilka istotnych elementów, o których wspominałem w artykule 7 elementów skutecznej One Time Offer
Komunikat, że zapis na listę powiódł się a poradnik został już wysłany na email. Jest to o tyle istotne, by nie zdezorientować użytkownika i dokładnie wytłumaczyć mu co się teraz dzieje.
Darmowy poradnik pobrało już 1500 czytelników
Informacja o specjalnej ofercie, która dostępna jest tylko przez najbliższe 15 minut a potem przepadnie bezpowrotnie.
Do tego sporych rozmiarów licznik odliczający, sekunda po sekundzie, pozostały czas…
Poniżej już konkretna oferta: nagłówek, subtytuł, treść, wypunktowane korzyści i pierwsze wezwanie do akcji.
Na samym już dole, krótkie podsumowanie.
Wyróżniona została niepowtarzalna okazja – czyli możliwość zdobycia ebooka 47% taniej.
Promocyjna cena za ebook wynosi 14 zł. Jest to kwota, która nie stawia oporów i bez problemu można dokonać takiego zakupu pod wpływem emocji.
Na końcu, raz jeszcze, powtórzony zegar wyświetlający pozostały czas na podjęcie decyzji oraz przycisk wezwania do akcji.
Co jeśli czas minie?
Oferta przepada bezpowrotnie, w końcu była jednorazowa 🙂
Uczciwy układ, nie zdecydowałaś się w porę.. trudno, teraz możesz kupić tego ebooka tylko w standardowej cenie – 29,90 zł
Czy to działa? Jaka jest konwersja?
Po darmowy poradnik, miesięcznie zapisuje się średnio 350 osób
12% z nich dokonuje zakupu ebooka w promocyjnej cenie – korzysta z OTO.
Podsumowanie i wnioski
W jednorazowych ofertach drzemie ogromny potencjał. Ci, którzy nie przedstawiają ich swoim czytelnikom zaraz po zapisaniu się na listę, tracą możliwość natychmiastowej konwersji subskrybenta w płacącego klienta.
OTO nie ma na celu wzbogacenia Cię, ale z pewnością pokryje koszty kampanii. Zamiast zarabiania na nowym kliencie, chodzi o otwarcie jego portfela i przełamanie go do zakupów u Ciebie.
Klient, który kupi raz, jest bardziej skłonny do ponownych zakupów. Masz z nim bliższą relację, znasz już jego dane adresowe, możesz go lepiej poznać.
Prowadząc płatną kampanię na artykuł, możesz od razu pokryć koszty reklamy konwertując subskrybentów.
Jeśli czujesz, że możesz wprowadzić OTO w swoim lejku, to zrób to czym prędzej. Prostą stronę ofertową i przekierowanie stworzysz w kilka minut. Potem spokojnie możesz testować, poprawiać i ulepszać cały mechanizm