Po co wymyślać koło na nowo? Szkoda czasu. Lepiej wykorzystać schematy i narzędzia, które działają. Jeśli więc chcesz, żeby Twoja oferta jednorazowa była skuteczna, zastosuj schemat, który przedstawiam w tym artykule. Oto 9 elementów skutecznej One Time Offer.
Dla ułatwienia przygotowałem dla Ciebie checklistę w PDF-ie z 9 rzeczami, które muszą pojawić się w One Time Offer. Możesz ją pobrać i wydrukować.
1. Wszystko w porządku
Pomyśl. Ktoś zapisuje się na Twój newsletter. Spodziewa się standardowej strony z podziękowaniem za zapis, a tu wyskakuje mu Twoja oferta jednorazowa. Nie chcesz, żeby pomyślał, że to jakiś dziwny spam, prawda? Dlatego musisz jasno zakomunikować, że użytkownik zapisał się na newsletter, że wszystko jest w porządku.
Poniżej kilka przykładów:
Dziękuję, że zapisałeś się na mój newsletter. Obiecany Ebook, właśnie wysłałem na Twoją skrzynkę pocztową – wystarczy kliknąć i go pobrać. Jeśli w ciągu minut nie otrzymałeś maila, sprawdź folder spam i oferty. A teraz uwaga, mam dla Ciebie niesamowitą propozycję, ale jest ona jednorazową, przepadnie za 15 minut, więc czytaj uważnie…
albo
Ebook właśnie poleciał na Twojego maila, sprawdź skrzynkę i korzystaj. Ale czekaj chwilę, mam dla Ciebie specjalną propozycję – nie do odrzucenia…
albo
Dziękuję Ci, że zapisałaś się na webinar. Sprawdź pocztę i potwierdź zapis. A teraz zaczekaj chwilę, mam dla Ciebie jednorazową propozycję – ważną tylko przez 15 minut – gdy czas minie – oferta przepadnie.
2. Dodaj licznik
Wiadomo, że musi być licznik. I to widoczny od razu po wejściu na stronę. Powodów jest kilka.
Po pierwsze, licznik w graficzny sposób daje do zrozumienia, ile czasu pozostało do skorzystania z oferty. Nie da się go przegapić. Warto wkleić go także na dole strony.
Po drugie, licznik beTimes zabezpiecza stronę przed ponownym wyświetleniem. To znaczy, że jeśli czas na skorzystanie z One Time Offer się skończy, użytkownik nie będzie mógł ponownie wejść na stronę z ofertą.
Licznik z łatwością stworzysz na beTimes.pl.
Pamiętaj, nie ustawiaj zbyt długiego czasu. Im dłuższy czas na skorzystanie z oferty jednorazowej, tym więcej czasu do namysłu. A to niekoniecznie będzie działało na Twoją korzyść. 15 minut w większości przypadków wystarcza.
3. Tak, to jest oferta jednorazowa
KONIECZNIE podkreśl, że to oferta jednorazowa. Możesz zawrzeć tę informację w pierwszym komunikacie albo dodać osobny komunikat. Przykłady:
Uwaga, to jest oferta jednorazowa, masz 15 minut na podjęcie decyzji.
albo
Ta oferta jest jednorazowa, masz tylko 15 minut na podjęcie decyzji, po tym czasie oferta przepadnie bezpowrotnie i nie będziesz mógł z niej skorzystać.
albo
Oferta przepadnie bezpowrotnie za:
4. Zamień cechy w korzyści
Pamiętaj, nikogo nie interesuje, jaki Twój produkt jest. Użytkownik ma wiedzieć, co zyska po zakupie tego produktu. Czego się nauczy? Co osiągnie z Twoim produktem? Jaki problem mu rozwiążesz?
Pisz językiem korzyści w prosty sposób.
Pamiętaj:
- Klient nie kupuje komputera z 32GB RAM, tylko kupuje komputer, na którym szybko zmontuje filmy;
- Klient rzadko szuka żarówki o temperaturze barwowej 2000K – klient chce żarówki, która da mu ciepłe światło;
- Klient nie potrzebuje “stabilizacji obrazu poprzez korygowanie położenia układu optycznego”, tylko żeby obraz na jego filmach się nie trząsł, gdy on nagrywa, zjeżdżając w rolkach po schodach;
5. Dodaj opinie od zadowolonych klientów
Social proof zawsze się sprawdza. Zwłaszcza wtedy, kiedy nie możemy po prostu iść do sklepu i dotknąć produktu.
Żeby opinia była wiarygodna, powinna zawierać:
- zdjęcie klienta;
- imię nazwisko (stanowisko);
- konkretne liczby, wyniki;
- komu i czemu ta osoba poleca Twój produkt;
6. Dodaj wideo
No dobra, to nie jest element obowiązkowy. Ale zapewniam, że wideo na stronie z ofertą jednorazową ociepli Twój wizerunek.
Pamiętaj, że na One Time Offer trafiają osoby, które zapisują się do Twojego newslettera. A więc Cię nie znają. Dzięki wideo zobaczą, jak wyglądasz, poznają Cię lepiej, zobaczą, jak się wypowiadasz, jak brzmi Twój głos. Wideo sprawi, że łatwiej będzie im podjąć decyzję. Będą wiedzieli, czy to, co sobą reprezentujesz, do nich przemawia, czy nie.
O czym powiedzieć w wideo? Podziękuj za zapis, podkreśl, że to oferta jednorazowa, powiedz o korzyściach i wezwij do akcji.
Niech wideo nie będzie długie. 1-2 minuty wystarczą.
7. Przekreśl starą cenę i pokaż nową
Ideą One Time Offer jest oferowanie produktu w bardzo promocyjnej cenie. Koniecznie podkreśl, jaka to niepowtarzalna oferta, przekreślając starą cenę i pokazując nową. Stara cena musi być widoczna. Dzięki temu klient będzie widział, ile oszczędza, korzystając z oferty.
Pokazuj liczby, pokazuj procenty.
8. Kim Ty w ogóle jesteś?
Wspominałem już, że użytkownik, który ogląda One Time Offer, słabo Cię zna. Musisz więc dać się poznać. Napisz kilka słów o sobie. Napisz, kim jesteś i dlaczego warto Cię słuchać i Ci płacić.
Koniecznie wrzuć swoje zdjęcie. Takie, na którym będzie widać twarz oczywiście.
Przykład ze strony stormit.pl:
9. KUP!
Jasne wyzwanie do akcji. Kontrastowy przycisk, na którym wprost będzie napisane, co klient ma zrobić.
Przykłady:
- Kupuję i oszczędzam 80%;
- Tak, kupuję ten kurs za 37 zł;
- Kup teraz;
- Tak, biorę to;
- Zamawiam;
- Dołączam do kursu;
Wiesz, ile czasu zwykle zajmuje stworzenie oferty jednorazowej? 60 minut. Zacznij teraz, a za godzinę będziesz miał wszystko gotowe i zaczniesz zarabiać. A jeśli nie wiesz, od czego zacząć, tutaj znajdziesz szczegółową instrukcję, jak zrobić ofertę jednorazową.
BONUS
No dobra, a co zrobić, kiedy użytkownik jednak nie chce skorzystać z oferty i OTO przepada? Przekieruj go do strony, na której poinformujesz, że oferta jest już nieaktualna, ale klient wciąż może kupić produkt w standardowej cenie.
Przykłady:
Przykro mi, ale oferta przepadła bezpowrotnie. Nie możesz już kupić tego produktu w tak atrakcyjnej cenie, ale jeśli chcesz, wciąż jest dostępny w cenie regularnej – link.
albo
Oferta jednorazowa wygasła, nie możesz już z niej skorzystać. Zapraszam do mojego sklepu – link.