Kiedy pokazać ofertę One Time Offer?

Dziś odpowiem Ci na pytanie, kiedy, w którym momencie, w jakim lejku można umieścić ofertę jednorazową One Time Offer.

To najpierw krótko, co to jest oferta jednorazowa – OTO? To właśnie taka oferta, która pojawia się gdzieś w lejku, na drodze klientowi. To taka oferta, która będzie trudna do odrzucenia, np. z wysoką zniżką. Ale co najważniejsze, jak sama nazwa wskazuje, jest to propozycja jednorazowa, która znika po krótkim czasie, np 15 minut.

Aby oferta była skuteczna, to proponowany produkt musi być ściśle powiązany z tym, co klient właśnie kupił. Co więcej, musisz dać też powód, by w ogóle oferta była wartościowa. A ograniczony czas, tylko przyspieszy decyzję.

Oferta sprzedażowa

Przyjmijmy prosty przykład, sprzedajesz swojego ebooka, który np. tłumaczy, jak samodzielnie wymienić olej w samochodzie. Masz landing page, system płatności, wszystko zautomatyzowane. Kierujesz na ofertę ruch.

Klient jest zainteresowany, klika kup teraz i gdzie go przekierowujesz? Do formularza zamówienia? Nie, pokazujesz mu wtedy ofertę jednorazową.

Skoro klient interesuje się wymianą oleju, to możesz spróbować zaproponować mu np: olej, filtr oleju, mini szkolenie wideo jak wymienić olej, a może kolejnego ebooka, jak samemu wymienić klocki hamulcowe?

Chodzi o to, by z produktem, idealnie trafić w potrzeby klienta. Ale to nie ma być zwykły upselling zwiększający o kilka procent wartość zamówienia, tutaj chodzi o sprzedaż kolejnego produktu.

Aby klient zainteresował się tym produktem, nie wystarczy by był dopasowany do jego potrzeb, potrzeba kolejnego bodźca. Np. niezwykle atrakcyjna cena.

Aby decyzja nie była odwlekana w nieskończoność, ograniczamy ofertę czasowo, czyli dajemy np. 15 minut na podjęcie decyzji. Zegar odlicza sekunda po sekundzie…

Na tego typu ofercie, trzeba dać jeszcze klientowi możliwość zrezygnowania z tej oferty… Umieść na dole, przycisk, link z jasną informacją, by klient wiedział, że jak to kliknie, to zostanie tylko przy pierwotnym wyborze i dalej przejdzie do płatności.

A gdzie ma prowadzić przycisk akcji tej oferty jednorazowej? Dalej tam, gdzie został przerwany proces zakupowy, czyli tutaj akurat do formularza zamówienia.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by rozbudować swój lejek, o kolejną ofertę jednorazową, na podobnej zasadzie.

A może dać ofertę jednorazową po złożeniu zamówienia, ale zaraz przed płatnością… Czemu nie, sprawdź, co u Ciebie się lepiej sprawdzi 🙂

One Time Offer w sklepie internetowym

W typowym sklepie internetowym, również możesz przerwać proces realizacji zamówienia i przedstawić klientowi propozycje nie do odrzucenia. Tutaj zadanie jest o tyle trudniejsze, że przy szerszym dostępnym asortymencie, trudniej idealnie dopasować produkt w ofercie jednorazowej.

Również oprogramowanie sklepowe nie sprzyja tego typu zabiegom. W każdym bądź razie, czy to po przejściu z koszyka do zamówienia, czy chwilę przed dokonaniem płatności taką ofertę możesz wyświetlić.

Inną opcją, jest stworzenie osobnego lejka. Wybierz jeden produkt ze sklepu, zaprezentuj go na osobnym landing page a po kliknięciu przycisku „kupuję” przekieruj na ofertę jednorazową.

OTO po zapisaniu na listę adresową

Klasyczny przykład, najczęściej chyba poruszany na tym blogu. Różni się od powyższych tym, że mamy tutaj do czynienia z osobą, która nie przyszła kupić, a tylko zapisać się na Twoją listę adresową.

Niemniej, jest to również dobry moment na sprzedaż, gdyż w momencie podawania maila, subskrybent obdarza Cię pewną dawką zaufania 🙂

Rozważamy tutaj przypadek, gdzie w zamian za podanie maila, dajesz coś użytkownikowi – lead magnet. Produkt w ofercie jednorazowej, powinien zatem rozwiązywać podobny problem lub ten sam, ale na wyższym poziomie, co darowany gratis. Do tego atrakcyjna cena i kilka minut na podjęcie decyzji.

One Time Offer możesz pokazać w co najmniej dwóch momentach. Zaraz po podaniu maila – zamiast strony podziękowania, albo po kliknięciu przez subskrybenta linku potwierdzającego.

One Time Offer w SaaS

Ofertę, o której mowa można śmiało zastosować wszędzie tam, gdzie jest jakaś sprzedaż. Również w przypadku usług w chmurze. Sam eksperymentuję teraz z ofertą jednorazową, którą wyświetlam po podsumowaniu zamówienia, tam gdzie klient spodziewałby się przekierowania do płatności. Wynikami wkrótce z pewnością się podzielę.

Oferta poza lejkiem

Spotkałem się też z ciekawym przypadkiem oferty. Nie mam tylko pewności, czy to była typowa OTO, czy raczej oferta ograniczona czasowo… W momencie nawigacji po aplikacji wyświetlił się popup z możliwością zakupu abonamentu z góry na 3 lata, w atrakcyjnej cenie. Poniżej był zegar odliczający kilka godzin na podjęcie decyzji.

Jak widać nie zawsze trzeba przerywać lejek, by zaproponować taką ofertę. Równie dobrze, przy podobnej strategii można byłoby zrobić kampanię mailową i wysłać wiadomości z komunikatem, że taka oferta jest dostępna przez kolejnych X godzin.

Oferta podczas rejestracji

I moment, który paradoksalnie najbardziej mnie ostatnio zaskoczył. Pomimo tego, że oferta w cale nie wyrwała mnie z procesu zakupowego, to zwróciła wyraźnie moją uwagę.

Podczas rejestracji na 14 dniowy trial, do aplikacji SaaS, na drugim ekranie, podczas podawania danych do karty kredytowej, na dole pojawił się checkbox. Którego zaznaczenie oznaczało dodatkowy i natychmiastowy zakup szkolenia. W tym miejscu nie było zegara odliczającego czas, ale znajdowała się jasna informacja, że nie będzie już możliwości zakupu tego produktu ani w innym czasie, ani miejscu 🙂

Czy zatem warto byłoby dodać takiego checkboxa do formularza zapisu na listę adresową? Do przetestowania 🙂

Daj znać w komentarzu, czy spotkałeś się z jakimiś ofertami jednorazowymi, tym bardziej w jakiś nietypowych miejscach.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem