Jak wygenerować bezpośredni link do koszyka w WooCommerce?

Prowadzisz sklep internetowy zbudowany na WooCommerce i chcesz stworzyć link, który będzie kierował klienta bezpośrednio do koszyka, w którym będzie już produkt? Możesz to zrobić! W tym artykule pokażę Ci jak wygenerować URL, który przeniesie kupującego do koszyka z produktem.

Zrób to w 15 minut...

Dowiedz się jak w 15 minut, sprzedać coś osobie,
która dopiero co, zapisała się na Twój newsletter?

Masz sklep internetowy? Jeśli śledzisz statystyki, to na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, jak niewiele osób, spośród tych, które oglądają produkty, klika KUP.

Jeśli prowadzisz sklep online, to na pewno zachęcasz potencjalnych klientów do zakupu. Prowadzisz bloga i dodajesz wpisy, w których zachwalasz konkretne produkty. Albo wysyłasz newsletter z informacją o nowości, która właśnie pojawiła się w sklepie. I właśnie w tych wpisach i wiadomościach linkujesz do… produktu.

Pomyśl, ile osób, które klikną link i zobaczą produkt, kliknie KUP? Nie znam dokładnych statystyk, ale strzelam, że raczej niewiele. A wiesz, że można skrócić ścieżkę zakupową? Wiesz, że możesz sprawić, że klient nie będzie musiał kliknąć KUP? Jak to zrobić? Wystarczy wygenerować link, który przeniesie go bezpośrednio do koszyka. W którym już będzie produkt, na którego sprzedaży Ci zależy.

Tę technikę można wykorzystać w tworzeniu One Time Offer, czyli ofert jednorazowych. Zamiast na stronie z ofertą jednorazową linkować do strony z produktem, lepiej jest dodać link do koszyka, w którym ten produkt już się znajduje.

Nie wiesz, jak to zrobić? Wszystko Ci wyjaśnię na przykładzie WooCommerce.

Jak wygenerować link do koszyka w WooCommerce?

Żeby stworzyć link, który przeniesie klienta do koszyka, w którym będzie konkretny produkt, zaloguj się do kokpitu WordPressa. Jeśli korzystasz z wtyczki WooCommerce, kliknij produkty / wszystkie produkty:

Jak wygenerować bezpośredni link do koszyka WooCommerce?

Najedź myszką na produkt, który Cię interesuje i znajdź ID:

Jak wygenerować bezpośredni link do koszyka WooCommerce?

Żeby stworzyć link, który doda produkt do koszyka i przekieruje kupującego bezpośrednio do koszyka, podstaw pod ten wzór swoją domenę i ID produktu:

href=”https://twojadomena.pl/?add-to-cart=10″

A tu dowód na to, że zadziałało:

Jak wygenerować bezpośredni link do koszyka WooCommerce?

Resztę przykładów będziemy robić analogicznie. Bo mam dla Ciebie jeszcze parę innych tricków.

Jak stworzyć link, który doda kilka produktów do koszyka?

W sklepie online trwa promocja, która daje zniżkę przy zakupie 3 sztuk? Możesz przekierować kupującego do koszyka, w którym będą się znajdowały 3 te same produkty:

href=”https://twojadomena.pl/?add-to-cart=10&quantity=3″

Jak wygenerować link do formularza zamówienia w WooCommerce?

A może pójdziemy krok dalej? Dodamy produkt do koszyka i przekierujemy kupującego do formularza zamówienia. Mniej klikania to większe prawdopodobieństwo zakupu.

Żeby to zrobić, musimy zmienić jedno ustawienie w WooCommerce. Kliknij WooCommerce / Ustawienia / Produkty / Ogólne. Następnie zaznacz opcję: włącz przyciski dodawania do koszyka w technologii AJAX na stronach archiwów. Odznacz opcję: przekieruj do koszyka po dodaniu produktu:

Jak wygenerować bezpośredni link do formularza zamówienia WooCommerce?

A teraz tworzymy URL analogicznie:

href=”https://twojadomena.pl/zamowienie/?add-to-cart=10″

Gdyby ten wzór nie zadziałał, spróbuj:

href=”https://twojadomena.pl/checkout/?add-to-cart=10″

Jak wygenerować link do koszyka w WooCommerce dla produktu z różnymi wariantami?

Jeśli produkt ma różne warianty, na przykład sprzedajesz koszulki, które mają różne kolory, to także możesz stworzyć URL, który przekieruje kupującego do koszyka, w którym będzie koszulka w konkretnym kolorze. Czego, będziesz potrzebować? ID wariantu. Wybierz produkt, który ma warianty i kliknij warianty. Numery wariantów zaznaczyłem na żółto:

Jak wygenerować link do koszyka w WooCommerce dla produktu z różnymi wariantami?

I teraz znowu, podstawiamy dane pod wzór. Wariant nr 15 zostanie dodany do koszyka.

href=”https://twojadomena.pl/?add-to-cart=15″

Żeby stworzyć URL, który doda trzy produkty z jednego wariantu i przekieruje do koszyka użyj wzoru:

href=”https://twojadomena.pl/?add-to-cart=15&quantity=3″

Żeby stworzyć URL, który doda wariant produktu do koszyka i przekieruje od razu do formularza zamówienia, kliknij WooCommerce / Ustawienia / Produkty / Ogólne. Następnie zaznacz opcję: włącz przyciski dodawania do koszyka w technologii AJAX na stronach archiwów. Odznacz opcję: przekieruj do koszyka po dodaniu produktu. Screeny, jak to zrobić, pokazałem wyżej. Podstaw dane pod wzór:

href=”https://twojadomena.pl/zamowienie/?add-to-cart=15″

Gdyby ten wzór nie zadziałał, spróbuj:

href=”https://twojadomena.pl/checkout/?add-to-cart=15″

Mam nadzieję, że ten wpis był dla Ciebie przydatny. Jeśli tak, podziel się nim w mediach społecznościowych albo zostaw komentarz poniżej.


Jak zamienić subskrybentów w płatnych klientów?

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem