Uczę o ofertach jednorazowych, sprzedaję Ci sporo tricków dotyczących tego, jaka oferta jednorazowa powinna być, co można w ofertach jednorazowych umieszczać, kiedy je pokazywać. Słowem, skupiałem się dotychczas na marketingu. Na tym, kiedy pokazać ofertę jednorazową i co w niej umieścić.
A przecież mój produkt, licznik beTimes, ma za zadanie ułatwienie Ci stworzenia takiej oferty.
I okej, stworzenie licznika jest proste. Z tym moi klienci radzą sobie bez większych problemów. Ale dostaję sporo takich zapytań: „stworzyłem licznik i co dalej? Co mam zrobić, żeby oferta jednorazowa wyświetliła się wtedy, kiedy chcę?”.
W tym artykule chcę wszystko wyjaśnić. A więc pokażę Ci krok po kroku jak technicznie stworzyć One Time Offer. Oferta jednorazowa, którą stworzymy, będzie wyskakiwała zaraz po zapisie na newsletter.
Jak to zrobić technicznie? Zacznijmy od początku, czyli od stworzenia licznika.
Jak stworzyć licznik, który odmierza czas w One Time Offer?
Załóż darmowe konto lub zaloguj się na beTimes. Kliknij nowy licznik:
Wpisz nazwę licznika i wybierz sposób sprawdzania użytkowników po cookie albo po IP. Jak wolisz. Dzięki temu zabezpieczysz stronę z One Time Offer przed ponownym wyświetleniem przez tego samego użytkownika. Kliknij dalej.
W rodzaju licznika wybieramy każdemu osobno i wpisujemy czas. Na przykład 15 minut. Klikamy dalej.
Co ma się zdarzyć, kiedy licznik skończy odliczać? Wybierz przekieruj na inną stronę i wpisz URL strony, na którą ma nastąpić przekierowanie. Idealnie byłoby, gdybyś przekierował na stronę z informacją, że oferta przepadła i że nie można kupić tego produktu w cenie promocyjnej. Dodaj też link do produktu w standardowej cenie. Ewentualnie możesz przekierować klienta do produktu w standardowej cenie. Ważne jest, żeby dawać klientowi znać, co się dzieje.
Teraz możesz edytować wygląd licznika. Kiedy jesteś już zadowolony z wyglądu, kliknij dalej.
Tutaj możesz ukryć niektóre elementy. Po zakończeniu edycji kliknij dalej.
Dostaniesz kod do wklejenia na górze strony i w treści. Skopiuj kody. Kod pierwszy wkleisz tylko raz, na górze strony. Kod drugi będziesz wklejał we wszystkich miejscach, w których chcesz, żeby licznik się znajdował.
Jak stworzyć stronę z ofertą jednorazową?
No dobrze, licznik przygotowany. Czas stworzyć stronę, na której będzie się on wyświetlał.
Sugeruję stworzyć prostą stronkę w WordPressie. Podejrzewam, że nie jesteś programistą i kodowanie to sztuka Tobie obca. Wykorzystamy więc WordPress i domyślny page builder, czyli Gutenberg. Zaloguj się do panelu WordPressa. Kliknij strony i dodaj nową.
Co powinno znaleźć się na stronie z ofertą jednorazową? Sugeruję chwytliwy nagłówek, treść oferty napisaną językiem korzyści, zdjęcie produktu, licznik oraz cenę. Fajnie jest dodać opinie osób, które już tego produktu używały i były zadowolone. Musisz umieścić też wyraźne wezwanie do akcji, na przykład guzik “KUP”. Jeśli wyświetlasz stronę z One Time Offer zaraz po zapisie na newsletter, koniecznie też u góry strony dodaj informację o tym, że użytkownik został wpisany na listę mailingową. Chodzi o to, żeby poinformować użytkownika o tym, co się dzieje.
Tutaj przeczytasz więcej o tym, co powinno znaleźć się na stronie lądowania oraz jakich błędów unikać.
Generalnie, niech ta strona będzie krótka i prosta. Skoro dajesz tylko 15 minut na podjęcie decyzji zakupowej, to i tak nikt nie będzie się zagłębiał i czytał szczegółowej i rozbudowanej strony sprzedażowej.
Wpisz tekst nagłówka i wybierz kolejny blok własny HTML. Wklej kod licznika, który miał znaleźć się u góry strony.
Teraz dodawaj kolejne elementy. Tekst, zdjęcie produktu, licznik (czyli wklej drugi kod, który wygenerował beTimes), przycisk, który przekieruje użytkownika od razu do zamówienia, z tym konkretnym produktem w koszyku.
Pamiętaj, że ważnym elementem strony z ofertą jednorazową jest to, że nie powinno być na niej widoczne menu. Po to, żeby nie rozproszyć potencjalnego klienta. Ma się skupić tylko na tym, jak ta oferta jest atrakcyjna i jak niewiele czasu pozostało na skorzystanie.
Być może Twój motyw zapewnia Ci opcję usunięcia menu z podstrony. Jeśli tak nie jest, wypróbuj wtyczkę Conditional Menus. Z pomocą tej wtyczki możesz schować menu na jednej podstronie.
Jeśli jednak na swojej stronie korzystasz z Elementora, wystarczy, że wybierzesz domyślny szablon landing page. Wtedy w Elementorze będziesz miał zupełnie czystą stronę. Bez menu, stopki, nagłówka, logo. Szablon w Elementorze zmienisz po prawej stronie w atrybutach strony.
Możesz też ukryć menu, a nawet cały nagłówek kodem CSS. Niestety, nie podam Ci uniwersalnego kodu, bo na każdy szablon będzie działał inny kod. Jeśli jednak wiesz, jak to zrobić, ukrycie menu i nagłówka kodem CSS to bardzo dobre rozwiązanie.
W ten sam sposób stwórz prostą stronę, do której przekierujesz użytkownika po wygaśnięciu One Time Offer. Chyba że nie masz czasu, wtedy przekieruj po prostu do produktu w standardowej cenie.
Kiedy zapiszesz stronę, skopiuj jej URL. Przejdziemy teraz do systemu do newsletterów, żeby umieścić link w odpowiednim miejscu.
Dzięki temu strona z ofertą jednorazową wyświetli się w kluczowym momencie. Czyli zaraz wtedy, kiedy użytkownik zapisze się do Twojego newslettera.
Jak wyświetlić ofertę jednorazową po zapisie na newsletter?
Wyjaśnię wszystko na przykładzie Mailerlite. Musisz stworzyć nowy formularz zapisu. Albo edytować stary, jak wolisz.
Dla porządku, stworzymy po prostu nowy formularz.Kliknij forms i create embedded form.
Wpisz nazwę formularza i kliknij save and continue.
Wybierz listę subskrybentów i kliknij save and continue. Następnie edytuj wygląd formularza.I teraz kluczowe zadanie. Gdzie wkleić URL z ofertą jednorazową tak, żeby pojawiła się zaraz po zapisie na newsletter? Kliknij settings, zaznacz Custom success page i wpisz URL strony z One Time Offer.
Kiedy skończysz, kliknij next. Następnie umieść formularz na swojej stronie. Gotowe!
Teraz za każdym razem, jak ktoś zapisze się na Twój newsletter, wyświetli mu się oferta jednorazowa. Na przykład taka:
Potrzebujesz inspiracji i jesteś ciekawy jak oferty jednorazowe działają? Przeczytaj case study Kasi Głąb ze strony posukcesnaszpilkach.pl i zobacz, jak wyglądał jej lejek sprzedażowy z One Time Offer.
Jeśli zastanawiasz się, co jest dobrym produktem do oferty jednorazowej, przeczytaj mój wpis. A jeśli chciałbyś zacząć tworzyć swoje oferty jednorazowe koniecznie załóż darmowe konto na beTimes.pl. Będziesz mógł je przetestować przez 14 dni.