O tym jak ważny jest lead magnet i jak go przygotować, pisałem wcześniej. Teraz mam dla Ciebie porcję inspirujących przykładów gratisów z różnych branż. Gratisów, które są rozdawane, w zamian za zapis na listę adresową.
Zerknij zatem na poniższe przykłady i pomyśl, co Ty możesz dać swoim klientom. Wejdź na poszczególne strony i zobacz na własne oczy w ilu i w jakich miejscach pojawia się formularz. Jak jest zbudowany, jak wygląda, ile ma pól. Zauważ, jak wygląda wezwanie do akcji i cały proces zapisu.
Paczka gratisów
Aż 4 darmowe prezenty – ebooki i zapis webinarów. W głównym menu znajduje się zakładka „Pobierz za darmo”, która prowadzi, do specjalnie przygotowanej strony, na której między innymi znajduje się formularz zapisu. Formularz na tej stronie jest w 2 miejscach, na górze i na samym dole. Zawiera tylko pola na adres email i imię.
Przy próbie opuszczenia strony, wyskakuje popup z informacją o możliwości zdobycia gratisów i formularzem. Przycisk akcji brzmi „Tak, chcę darmowe materiały”
popup na olagosciniak.pl
Rozdział książki
Na tej stronie, zapis na newsletter nie jest jej głównym celem. Aktualnie na afiszu jest promocja kursu. Niemniej, na samym dole, jest poziomy formularz. Po podaniu adresu i imienia można natychmiast otrzymać fragment książki autorki, w formie pdf.
Są tylko 2 pola, przycisk akcji „Zapisz się”, a gratis można pobrać od razu, po wypełnieniu formularza, bez potwierdzenia danych.
Ebook
Darmowy ebook w zamian za adres email. Na stronie głównej, na samej guże, widnieje duża sekcja, której nie da się nie zauważyć.
W formularzu do wypełnienia tylko pole na email i checkbox. Formularz w takiej samej formie, pojawia się także pod każdym artykułem. Jasny przycisk akcji – „Tak, wyślij mi dostęp do szkolenia”.
Po wypełnieniu formularza, lądujemy na stronie oferty jednorazowej – One Time Offer.
Lista narzędzi
Ebook, z konkretną listą 21 narzędzi marketingowych. Wystarczy podać imię i adres email. Link w menu głównym, przekieruje do osobnej strony z formularzem. Przy próbie opuszczenia strony, pokaże się też popup z formularzem.
Audyt wtyczek
popup na kasiaaleszczyk.pl
W tym przypadku, rolę lead magnetu pełni ebook dot. audytu wtyczek WordPressowych.
Formularz pojawia się w prawej kolumnie strony oraz na specjalnie przygotowanej zakładce. Na osobnej stronie, formularz nie jest od razu widoczny, konieczne jest scrollowanie, przejrzenie okładki i cech. Wymagane są pola imię i adres email. A wezwanie do akcji brzmi „Odbieram ebook!”. Tak samo wygląda formularz z bocznej kolumny
Darmowa wycena
Darmowa wycena tłumaczenia – to wartość dla klienta, a jednocześnie możliwość pozyskania od niego danych kontaktowych. Tutaj lead magnet jest promowany w postaci bloku na górze strony.
Inspirator podróżniczy
Praktyczno-motywacyjny ebook „Podróżniczy Inspirator” – do pobrania po podaniu tylko imienia i emaila.
Poziomy formularz jest na stronie głównej, widoczny częściowo, zaraz po wejściu. Ten sam formularz powtórzony jest na stronie każdego wpisu – na początku i na końcu artykułu.
Zamiast strony podziękowania jest jednorazowa oferta.
Poradnik
W lewej kolumnie strony jest grafika z przyciskiem „Pobierz PDF” zachęcające do pobrania darmowego materiały. Po kliknięciu, otwiera się okienko popup z formularzem.
Dwa pola – email i imię oraz przycisk „Tak, wyślij mi ebooka”. Po podaniu danych, następuje przekierowanie na stronę ze screenem i krótką instrukcją, w jaki sposób potwierdzić maila.
Rabat 20 zł
Rabat 20 zł, przy zapisie na newsletter. Tyle możesz otrzymać w sklepie tchibo.pl. Oprócz rabatu, jako subskrybent, otrzymujesz inne drobne korzyści, jak np. 30 dniowe prawo do zwrotu towaru.
Paczka materiałów
Kilka darmowych materiałów w zamian za adres email. Na samej górze strony pojawia się tekstowy blok (z możliwością zamknięcia go) zachęcający do podania maila. Przewijając stronę dalej, spotkamy na nieco większy blok z listą darmowych materiałów oraz formularzem zapisu. Dodatkowo, pod artykułami również powtórzony jest krótki formularz.
23 arkusze excel
Kolejnym przykładem jest zestaw 23 arkuszy w excelu, przydatne np. do obliczenia kosztów kredytu. Formularz pojawia się w bocznej kolumnie na stałe oraz w formie okienka popup.
Techniki zdobywania klientów
30 technik zdobywania klientów, to lead magnet na stronie najpopularniejszego polskiego podcastera. Na stronie znajduje się przycisk otwierający okienko z formularzem.
Checklista
Darmowa checklista, która pomoże Ci przygotować się do kontroli sanepidu w salonie fryzjerskim. Mamy link w menu i wyskakujący popup.
Projekt i wizualizacja
Darmowy projekt i wizualizacja łazienki. Dla klienta przeprowadzającego remont, to ogromna wartość i aż trudno nie skorzystać z takiej propozycji.
I co teraz… ?
Wróć do artykułu Lead Magnet – jak przyciągnąć do siebie klientów?, wymyśl i stwórz własny lead magnet. Mając taką dawkę inspiracji, chyba dasz radę ?