Promocja pierwszego produktu online — dlaczego warto robić promocje ograniczone czasowo?

Jesteś specjalistą i wydałeś swój pierwszy produkt on-line? Sam produkt to połowa sukcesu. Druga to sprzedaż. Jak ją rozpocząć, aby szybko zacząć odzyskiwać zainwestowany czas i pieniądze?

Zrób to w 15 minut...

Dowiedz się jak w 15 minut, sprzedać coś osobie,
która dopiero co, zapisała się na Twój newsletter?

Jesteś specjalistą w tym co robisz i to takim przez duże „S” i wydałeś swój pierwszy produkt on-line? To pewnie już wiesz, że sam produkt to połowa sukcesu. Druga, bez której Twoja wiedza nie przerodzi się w dochodowy biznes, to sprzedaż. Jak ją rozpocząć, aby szybko zacząć odzyskiwać zainwestowany czas i pieniądze?

No dobrze, więc nastał ten dzień, gdy po namowie wszystkich dookoła z rodziny, szwagra, teściowej i sąsiadki, po odsłuchaniu kilku podcastów i przeczytaniu setek blogów zdecydowałeś się na stworzenie swojego pierwszego produktu on-line. Później, pełen zapału poświęciłeś tygodnie na pisanie, nagrywanie, rysowanie, ogólnie rzecz biorąc — na te wszystkie cuda na kiju, które są potrzebne do tego, aby ujrzał on światła dzienne. Pochłonęło Cię to bez reszty (i Twoje oszczędności również), ale przecież masz misję.

Tak miało być, ale… życie to nie bajka. Samo pojawienie się produktu nie spowodowało, że Twój serwer diabli wzięli, bo klienci wzięli go szturmem. Dopadł Cię niewielki smuteczek, ale przecież Ty się nie poddajesz. No więc — sprzedaż! Trzeba mieć sprzedaż!

Sprzedaż pierwszego produktu online

Znów zaszyłeś się na kilkanaście tygodni w biurze, a Twoje dzieci nie widziały Cię tak dawno, że zamiast „cześć” mówią Ci „dzień dobry”, jak przypadkiem mijacie się w domu lub jego okolicach. Ale… opłacało się!

Doszedłeś do kluczowego wniosku, że aby Twoje „wirtualne dziecko” ujrzały tysiące klientów, musi mieć on wystrzałową promocję produktu on-line. Znów zabrałeś się do wytężonej pracy, ale efektów, jak nie było tak, nie było. Nastąpił nawet taki moment, w którym poddałeś w wątpliwość całą wiedzę, którą zdobyłeś w dziedzinie promocji produktu on-line. Przecież Twój produkt jest wyjątkowy i unikalny na ryku i wystarczy dobra cena, aby klienci się o niego zabijali.

Czyżby?

Być może ten wyczekiwany klient zawita do Twojego sklepu internetowego i przejrzy Twoją ofertę nastąpi, lecz jeśli nie zachęcisz go i nie zareklamujesz pierwszego produktu on-line w odpowiedni sposób, utrzymanie serwera będzie droższe niż zarobek. W biznesie online liczy się skala, więc żeby naprawdę przenieść się na rajską wyspę, potrzebujesz konkretnej sprzedaży.

Dlatego, tak ważnym etapem przygotowania do sprzedaży pierwszego produktu on-line jest jego (produktu on-line) promocja.

Jak promować swój pierwszy produkt online?

Masz możliwość kilku alternatywnych rozwiązań w tej kwestii, ale… czas Ci się kończy i szukasz rozwiązania szybkiego i skutecznego. A kolejny spec mówi Ci o wieloetapowym lejku sprzedażowym, którego nie zrobisz sam za żadne skarby świata. Nie masz na to czasu, kasy, ani ochoty. Tracisz więc powoli nadzieję i zastanawiasz się, czy w ogóle było warto? A może te kursy online to zwykła ściema i nikt tego nie kupuje?

Promocje ograniczane czasowo przy promowaniu pierwszego produktu online.

Nie, to nie ściema, po prostu miałeś złych nauczycieli. Przypomnij sobie, kiedy ostatni raz wychodziłeś ze sklepu z uśmiechem na twarzy dzierżąc dumnie w dłoni eko–torbę z Twoim trofeum. Pamiętasz? Tak to było właśnie wtedy, gdy na sali sprzedaży przemiły głos speakerki ogłosił, „że pożądany produkt jest dostępny w super cenie tylko przez najbliższą godzinę” i ani minuty dłużej. Proste?

Bazując na swoim doświadczeniu, wiesz już, jak mógłbyś zaplanować promocję produktu on-line i połączyć supercenę z jej czasowym ograniczeniem. Jak to zrobić? Są na to rozwiązania, ale o tym później. W tej chwili zapamiętaj, że warto stosować zawsze promocję produktów on-line z dedykowanymi do tego narzędziami, ponieważ to właśnie one pomogą w zwiększeniu Twojej sprzedaży.

Jaki wpływ mają promocje czasowe na zwiększenie sprzedaży?

Jeśli zagłębisz się w psychologię sprzedaży, to zauważysz, że jej podstawą jest analiza zachowań i emocji klientów, które finalnie wywołują u nich zakup. Zajmują się tym cała ekonomia społeczna i neuromarketing, jednak łatwo to wyjaśnić także zwykłą, ludzką naturą. Dlaczego? Ponieważ ludzkość od zarania poluje, aby zdobyć i zaspokoić swoje potrzeby. 

Zaczynała w pradziejach z łukiem lub oszczepem i robi to nadal, tylko zmieniła potrzebne narzędzia. Specjaliści od psychologii sprzedaży potrafią przeanalizować wszystko, jak naukowcy z NASA, tylko po to, aby w głowach klientów przez cały dzień kreować potrzeby. A wykreowane potrzeby zamienią się w polowanie i możesz być pewien, że klienci na łowy wybiorą się do internetu, a i tam, gdzie jest Twój pierwszy produkt on-line.

Rozpędzona machina promocji produktów on-line skutecznie zwiększy sprzedaż w przedsiębiorstwie, bez względu na jego wielkość. Pomoże także przywiązać klientów do Twojej oferty, dzięki czemu będą wracać do Ciebie w oczekiwaniu na inne promocje produktów on-line.

Takie rzeczowe podejście do tematu pozwoli na rozwój Twojej firmy w długoterminowym okresie. Bo przecież, gdybyś zakładał, że Twój pierwszy produkt on-line pojawi się i zniknie, jak światełko w tunelu to zapewne nie czytałbyś w ogóle tego artykułu. Założę się, że nie chcesz, aby Twój pierwszy produkt online był tym ostatnim.

Promocje ograniczone czasowo – reguła niedostępności

Pamiętasz, jak wracałeś z uśmiechem na ustach i z trofeum ze sklepowej półki do domu, jak opowiadałeś, że właśnie tam byłeś i zdążyłeś, a inny znajomy już nie? Albo mama mówiła, że Kowalska spod trójki się nie załapała, dumnie przynosząc swoją zdobycz ze sklepu? Nic innego nie zadziałało w tym przypadku jak reguła niedostępności, ot co!

Jeśli produkt wydaje się dla nas niedostępny, to staje się on sam w sobie jeszcze bardziej pożądany, niż był wcześniej. Przykład globalny – ropa naftowa, przykład lokalny – wędzona flądra w górach. Przykład z niedawnej pandemii — papier toaletowy i drożdże! Na regułę niedostępności składa się niedostępność sama w sobie, co za tym idzie, rosnąca cena.

Jak zastosować promocję ograniczoną czasowo przy pierwszym produkcje online?

Zapamiętaj te główne cechy, bo to właśnie dzięki nim możesz stworzyć promocję produktów on-line, poprzez zastosowanie reguły niedostępności. Jak to zrobić? W teorii ograniczasz albo ilość, albo czas dostępności produktu.

Ograniczanie ilości w przypadku niektórych produktów online nie będzie jednak dobrym rozwiązaniem, bo klienci szybko zorientują się, że przecież PDF-y nie mogą się skończyć. Dlatego też informacja o dostępnych, kilku ostatnich sztuk produktu, będzie lepszym rozwiązaniem dla sklepów internetowych z fizycznymi produktami.

Jeśli więc masz produkt online, czas na promocję ograniczoną czasowo!

Ustawiając promocję czasową, zmuszamy klienta, aby ścigał się z czasem, a właściwie z jego upływem do końca promocji. Może to być konkretna data lub godzina, jednak jak wiadomo, klienci najchętniej kupują spontanicznie, bo gdy się zastanowią to często uznają że nie potrzebują produktu. Gdy klient widzi odliczający zegar, uruchamia swoje „twarde okablowanie mózgu” i zaczyna pożądać, bo przecież za chwilę Twój pierwszy produkt on-line nie będzie dostępny w tej lepszej cenie i nie będzie satysfakcji z trofeum. A jeśli już kiedyś przegapił tak promocję… masz go w kieszeni!

Dlaczego warto wykorzystywać promocje czasowe w swoim biznesie?

Przede wszystkim czasowe promocje produktów on-line to szybkie wykreowanie potrzeby do zakupu. Nowy, niezdecydowany klient może nabyć pierwszy produkt on-line pod wpływem ograniczenia, bo jego „styki” chcą upolować okazję. To działa wszędzie — w sklepach internetowych także największa sprzedaż odbywa się w ostatnich godzinach dostępności produktów.

Odwlekany w czasie zakup przez klienta może skutkować tym, że w ogóle go nie kupi, a odbierając mu komfort ciągłej dostępności pierwszego produktu on-line w promocyjnej cenie, uruchamiasz w nim silną potrzebę zakupu. Ponieważ klient czuje, że zaraz coś mu zostanie odebrane, staje się to bardziej atrakcyjne i wartościowe. Taką oto mamy samonapędzającą się spiralę. Tę, która w niektórych przypadkach prowadzi aż do pracy zdalnej z rajskiej wyspy…

Promocje ograniczane czasowo przy promowaniu pierwszego produktu online.

Czy warto? Warto, bo stosując technikę ograniczonego czasu, efekty sprzedażowe są natychmiastowe. Oferując promocje produktów online, wywieramy wpływ na decyzję zakupy w czasie określonym z góry. Takie działania marketingowe zwiększają skutecznie sprzedaż i stymulują popyt na dany produkt oraz usługę.

Najlepsze praktyki promocji produktów online

Istnieje wiele możliwości i technik używanych w promocji produktów online. Mają one różny zakres i skuteczność. Oferta musi spełniać pewne warunki, odbywać się w określonym czasie, być zachęcająca, atrakcyjna i przynieść długoterminowe rezultaty.

Najważniejszym impulsem do dokonania zakupu jest ograniczenie czasowe, aby zadziałała reguła niedostępności. Jest to działanie nastawione na szybkie efekty, które później możemy podtrzymywać innymi technikami marketingowymi, jeśli stworzymy kolejne produkty online. Łącząc ze sobą różne możliwości promocji, w końcu zbudujemy swój wymarzony biznes.

Do zastosowania skutecznej metody ograniczenia czasowego zakupu potrzebne są odpowiednie narzędzia. Właśnie te możliwości oferuje betimes.pl. Możesz stworzyć promocje produktów online ograniczone czasowo, zakładając licznik pokazujący czas do końca sprzedaży. Może być umieszczony przy ofercie, jak również załączony w mailu, czy newsletterze.

Promocje ograniczane czasowo przy promowaniu pierwszego produktu online.

Co ważne, swój licznik można stworzyć w betimes.pl i wkleić w kilka minut na swoją stronę. Ponieważ największa sprzedaż jest w ostatnim dniu i ostatnich godzinach dostępności produktu w promocyjnej cenie, warto więc informować na bieżąco o czasie, który został do końca oferty.

Promocje ograniczane czasowo przy promowaniu pierwszego produktu online.

Najwiarygodniejsze potwierdzenie skuteczności stosowania metody ograniczenia czasowego to opinia klientów, którzy stworzyli i zastosowali licznik w ofertach swoich serwisów. Opinie klientów w serwisie betimes.pl potwierdzają skuteczność i wiarygodność technik oraz narzędzi używanych w promocji sprzedaży.


Jak zamienić subskrybentów w płatnych klientów?

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem