Jak stworzyć stronę lądowania z zapisem na webinar

Jeśli organizujesz darmowy webinar, to kluczem do sukcesu jest to, żeby jak najwięcej osób go obejrzało. No i żeby był ciekawy, przydatny, merytoryczny – ale zakładam, że robisz rzeczy porządnie i nie wciskasz kitu.

Więc przygotowałeś się świetnie. Jesteś przekonany, że webinar będzie przydatny i jeśli ktoś go obejrzy, dużo z niego wyniesie. Ale musisz jeszcze sprawić, żeby ktokolwiek go obejrzał

Żeby tak się stało, musisz stworzyć stronę lądowania. Na tej stronie powinien znaleźć się formularz z zapisem na newsletter. Po zapisie przesyłasz subskrybentowi link do pokoju webinarowego.

Jak stworzyć landing page z zapisem na webinar, żeby ludzie się na niego zapisywali? Jak sprawić, żeby strona lądowania nie odstraszała? Co powinno znaleźć się na stronie lądowania, żeby użytkownik dokładnie wiedział, na co, po co i kiedy się zapisuje? O tym zaraz przeczytasz.

Spis treści

  1. Nagłówek na stronie z zapisem na webinar musi przyciągać uwagę
  2. Przykłady nagłówków do strony z zapisem na webinar
  3. Żadnych rozpraszaczy
  4. Co, gdzie i kiedy?
  5. Co ja będę z tego miał?
  6. Kim Ty w ogóle jesteś?
  7. Formularz zapisu na webinar
  8. Call to action na stronie lądowania z zapisem na webinar
  9. Jak zamienić subskrybenta od razu w klienta?

Nagłówek na stronie z zapisem na webinar musi przyciągać uwagę

Zacznijmy od tego co widzisz najpierw za każdym razem, kiedy wchodzisz na stronę lądowania z zapisem na webinar. To nagłówek. Powinien:

  1. Przyciągać uwagę – nagłówek, który nic nie mówi, nie rzuca się w oczy sprawi, że użytkownik szybciej zamknie stronę, niż zacznie się w nią wgłębiać;
  2. Mówić o tym, co użytkownik zyska, kiedy obejrzy webinar – niech korzyści wysuwają się na pierwszy plan;
  3. Określać potrzeby klienta – niech uświadamia, jaki użytkownik ma problem (bo może sam jeszcze o nim nie wie).

Poniżej przykład. Ten nagłówek spełnia wszystkie funkcje:

  1. Jest duży i rzuca się w oczy;
  2. Użytkownik dowie się, jak zbudować stronę sprzedażową, która wspiera sprzedaż kursu online;
  3. Pokazuje, że stworzenie skutecznej strony sprzedażowej nie jest takie proste, jak może się wydawać – a po obejrzeniu webinaru oglądający będzie umiał to zrobić;
źródło: landingpro.pl

Przykłady nagłówków do strony z zapisem na webinar

Żeby ułatwić Ci zadanie, przygotowałem kilka szablonów nagłówków, które możesz wykorzystać na landing page z zapisem na webinar: 

Jak _______ i ________ w mniej niż _______

Jak unikając ______, zacząć _______ i przestać _______

10 wskazówek, żeby zrobić _______ jak najszybciej

21 kreatywnych sposobów na ________

Jak możesz ______ więcej i lepiej przy mniejszym wysiłku

Jak pokonać strach przed _________

Jak bezpiecznie _______

21 sposobów na to, żeby spieprzyć _______

Wszystko, co musisz wiedzieć o _______

Szybki sposób na ___________

Oto metoda, która pomoże Ci _______

Czy popełniasz te błędy podczas _________?

Żadnych rozpraszaczy

Strona lądowania rządzi się swoimi prawami. Nie ma na niej miejsca na menu, odnośniki do mediów społecznościowych, dodatkowe pop-upów. Ja wiem, że to bywa kuszące – umieścić na niej link do swojej głównej strony internetowej, do bloga, do najnowszego produktu. A nóż udałoby się, poza osobą zapisaną na webinar, zdobyć nowego czytelnika albo klienta?

Strona lądowania z zapisem na szkolenie powinna służyć tylko jednemu – zapisowi na webinar. Użytkownik ma tam do zrobienia tylko jedną rzecz. Nie daj mu się rozproszyć!

Ale spokojnie osoba, która zapisze się na webinar, wciąż może zostać Twoim klientem 😊 Czytaj dalej, to powiem Ci, jak to zrobić.

Krótka checklista, do sprawdzenia:

  • usuń górne menu, boczne i w stopce
  • jedynym linkiem powinien być przycisk zapisu
  • usuń wszystkie zabłąkane pop-upy
  • usuń logo, ikonki social media
  • zostaw tylko te grafiki, które naprawdę coś wnoszą
  • najważniejsze informację i możliwość zapisu widać od razu, bez przewijania ekranu

Co, gdzie i kiedy?

Nic nie wkurza mnie tak bardzo, jak sytuacja, kiedy wchodzę na stronę, bo chcę zapisać się na darmowe szkolenie, a tam informacja, że webinar odbędzie się np. za dwa dni.

Za dwa dni od kiedy? Od dzisiaj? Od wczoraj?

Kiedy tworzysz landing page z zapisem na webinar, bądź konkretny do bólu. Napisz dokładną datę i godzinę, kiedy webinar się odbędzie.

Użytkownikom oszczędzisz frustracji, a Ty zaoszczędzisz czas. Nie będziesz musiał odpowiadać na maile o treści: „Panie, a kiedy ten webinar?”.

Żeby dodatkowo podkreślić, kiedy dokładnie webinar się rozpocznie, możesz umieścić licznik, który będzie odliczał czas do startu webinaru.

źródło: growtube.pl

Co ja będę z tego miał?

Nikt nie zapisze się na Twój webinar, bo Ty uważasz, że warto. Na stronie z zapisem na webinar musisz wyraźnie przedstawić korzyści. Przekazać, co oglądający zyska, jeśli weźmie udział w Twoim webinarze.

Nie rozpisuj się na bardzo. Wchodząc na landing page z zapisem na darmowy webinar nikt nie oczekuje rozbudowanej strony z dużą ilością tekstu. Prawdopodobnie nikt by go nie przeczytał. Ogranicz się do 3-5 korzyści i przedstaw je w punktach.

źródło: marekpiasek.com

Pamiętaj, zawsze warto jest używać magicznych słów takich jak:

  • bezpłatne szkolenie
  • za darmo
  • dołącz bezpłatnie

Kim Ty w ogóle jesteś?

Wyobraź sobie, że nie wszyscy Cię znają. Serio! Zwłaszcza jeśli korzystasz z reklamy na Facebooku, żeby wypromować swój darmowy webinar. Dlatego na stronie lądowania z zapisem na webinar ważne jest, żebyś się przedstawił.

Wystarczy, że dodasz zdjęcie, krótką informację o tym, kim jesteś i dlaczego warto Cię słuchać. Możesz też zamiast tekstu wrzucić krótkie wideo, w którym się przedstawisz. Udowodnij, że warto wziąć udział w Twoim webinarze.

źródło: mateuszmrozowski.pl

Formularz zapisu na webinar

W formularzu zapisu na webinar proś o jak najmniejszą ilość danych. Ten formularz nie może odstraszać, ma być prosty w wypełnieniu. Imię i e-mail albo sam adres e-mail w zupełności wystarczą. Oczywiście możesz eksperymentować z prośbą o nr telefonu, ale istnieje ryzyko zmniejszenia konwersji.

Żeby formularz zapisu na webinar był zgodny z RODO, umieść informację, jak zamierzasz przetwarzać dane osobowe oraz link do polityki prywatności. To nie musi być checkbox. Możesz rozwiązać to w ten sposób:

źródło: mateuszmrozowski.pl

Ważne, żeby technicznie ten formularz po prostu działał. A więc po pierwsze, zanim puścisz stronę lądowania w świat, sprawdź, czy po zapisie przychodzi wiadomość z linkiem do pokoju webinarowego tak, jak to sobie zaplanowałeś.

Po drugie zadbaj o komunikaty, które pojawią się, jeśli ktoś niepoprawnie wypełni formularz. Jeśli ktoś wpisze zły adres e-mail, niech pojawi mu się komunikat: „to nie jest poprawny email, podaj poprawny”. Albo, jeśli nie będzie chciał wypełnić pola z imieniem, a Tobie na tym imieniu bardzo zależy, niech pojawi się informacja: „to pole jest obowiązkowe”.

Call to action na stronie lądowania z zapisem na webinar

Przechodzimy do końca, czyli do CTA, przycisku z wezwaniem do akcji.

Przycisk powinien być widoczny, wyraźny, najlepiej duży i w kontrastowym kolorze. Z prostym, oczywistym przekazem.

Przykłady tekstów, które mogłyby się znaleźć na landing page z zapisem na webinar:

  • Dołącz teraz
  • Zapisuję się
  • Biorę udział w webinarze
  • Odbierz swój dostęp TERAZ
źródło: lokalny-sukces.pl

Jak zamienić subskrybenta od razu w klienta?

Pisałem przed chwilą, że strona z zapisem na webinar powinna być prosta, bez żadnych rozpraszaczy, bez linków do płatnych produktów.

Jest jednak sposób na to, żeby osobę, która zapisze się na webinar, od razu zamienić w klienta.

Możesz po zapisie, zamiast strony z podziękowaniem za zapis, umieścić ofertę jednorazową. One Time Offer, w którym przedstawisz produkt w bardzo atrakcyjnej cenie. Haczyk polega na tym, żeby oferta była dostępna przez bardzo krótki czas, np. 30 minut. Po tym czasie znika i użytkownik nigdy nie może na nią powrócić. Z tego wpisu dowiesz się, jak stworzyć One Time Offer.

Żeby One Time Offer było skuteczne, oferowany produkt powinien być powiązany z webinarem.

Tworząc ofertę jednorazową i jednocześnie promując webinar za pomocą reklamy na Facebooku możesz sprawić, że reklama finansuje się sama. A nawet jeszcze na tym zarobić!

Czy to nie brzmi skomplikowanie? Stworzyć stronę lądowania z zapisem na webinar, a potem jeszcze robić jakąś ofertę jednorazową i łączyć ją z tym formularzem zapisu. Rany, brzmi jak mnóstwo pracy, prawda?

Niekoniecznie. Jest narzędzie, w którym stworzysz skuteczny landing page z zapisem na webinar. Możesz skorzystać z setek szablonów i w kilka chwil postawić stronę lądowania z własną domeną bez umiejętności kodowania, z wygodnym edytorem drag&drop.

W tym samym narzędziu możesz stworzyć formularz zapisu na webinar i wrzucić go na stronę z lądowania. 

I dokładnie w tym samym narzędziu możesz stworzyć ofertę jednorazową, którą podepniesz do landing page w klika chwil.

To narzędzie to beTiMES. Koniecznie sprawdź szczegóły, wykorzystaj okres próbny i ułatw sobie życie.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem