6 zasad skutecznej sprzedaży produktu online

Masz produkt? To pewnie chcesz go sprzedać, co? Albo nawet już sprzedajesz, ale średnio idzie? Albo jeszcze inaczej – dopiero myślisz o swoim produkcie i zastanawiasz się, jak go potem sprzedać? Bez względu na odpowiedź, przeczytaj artykuł i dowiedz się, jakie są podstawowe zasady w sprzedaży produktu online.

Zasada nr 1: Komu Ty w ogóle chcesz to sprzedać?

Zacznijmy od podstaw. Dla kogo stworzyłeś ten produkt? Jeśli Twoją odpowiedzią jest: „dla początkujących blogerów”. Albo dla „młodych mam”, to muszę Cię zmartwić – to za mało!

Musisz być konkretny. Jak bardzo? BARDZO. Musisz stworzyć personę. Czyli wyobrazić sobie konkretną osobę, która robi konkretne rzeczy. Po prostu wymyśl sobie człowieka, który jest Twoim idealnym klientem. I to do tego wymyślonego człowieka kieruj wszystkie swoje komunikaty. Zastanawiaj się, jakie konkretnie ma problemy. Jak Ty możesz te problemy rozwiązać? Zastanów się, jak spędza wolny czas – jeśli jest młodą mamą, to pewnie lubi przeglądać Insta Story z wyłączonym dźwiękiem. Jeśli więc chcesz jej coś sprzedać, musisz nagrywać IS i koniecznie dodawać napisy.

Zastanów się, ile lat ma Twoja persona. I na tej podstawie dostosuj do niej język. Inaczej mówi się do 20-letniego studenta, a inaczej do 40-letniej kobiety, prawda?

Według mnie dobrze jest przygotować sobie trzy takie persony, które trochę się od siebie różnią. A później tworzyć komunikaty, posty do mediów społecznościowych, newslettery czy strony sprzedażowe, które idealnie uderzają w problemy tych osób.

Zasada nr 2: Inni to kupują! I są zadowoleni!

Czy kiedy kupujesz buty na Zalando, to sprawdzasz opinie klientów? Ja zawsze. Bo skąd mam wiedzieć, czy rozmiarówka jest standardowa, czy nie, czy buty są wygodne, czy wyglądają w rzeczywistości równie dobrze, jak na zdjęciu? Z opinii klientów właśnie.

I Ciebie też zachęcam do tego, żebyś w swoich komunikatach sprzedażowych i na stronie, na której oferujesz swój produkt, dodawał opinie od zadowolonych klientów.

Żeby taka opinia działała jak najlepiej i była wiarygodna, dobrze żeby zawierała te elementy:

  • zdjęcie klienta;
  • imię nazwisko (stanowisko);
  • konkretne liczby, wyniki;
  • komu i czemu ta osoba poleca Twój produkt;

Zasada nr 3: Co klient zyska kupując Twój produkt?

Nikogo nie interesuje, jaki jest Twój produkt. NIE PISZ O PRODUKCIE. Pisz o KORZYŚCIACH, jakie klient będzie miał, kiedy produkt kupi.

Tu pomocne są persony. Bo jeśli wiesz, z jakimi problemami one się mierzą, to wiesz też, jak Twój produkt je rozwiązuje. I właśnie o tym rozwiązywaniu problemów powinieneś w kółko opowiadać.

Kiedy pisać o korzyściach? Zawsze i wszędzie. Podkreślaj je w nagłówkach, pisz o nich na stronie sprzedażowej i w postach w mediach społecznościowych. Gdzie tylko możesz.

Zasada nr 4: Pomagaj klientowi. Jak najszybciej!

Klient napisał maila z pytaniem? Odpowiedz konkretnie i szybko. Komentarz na Facebooku? Odpisz jak najszybciej. Bądź pomocny, rozwiewaj wątpliwości i przede wszystkim rób to szybko. W ten sposób pokażesz, że jesteś solidny, można na Tobie polegać i wzbudzisz zaufanie. A tym samym przekonasz, że warto Twój produkt kupić.

Zasada nr 5: Ograniczaj ofertę. Czasowo i ilościowo

Nic tak dobrze nie działa, jak strach przed przegapieniem okazji. Pokazuj klientowi, że potrzebuje Twojego produktu pisząc o korzyściach i rozwiązywaniu problemu, ale jednocześnie komunikuj, że Twój produkt nie będzie dostępny zawsze.

Rób promocje ograniczone czasowo. Na przykład oferuj produkt 30% taniej tylko przez pierwsze 2 dni sprzedaży. Albo sprzedawaj w okienkach sprzedażowych – wtedy zawsze największa sprzedaż jest pierwszego dnia (kiedy kupują osoby, które na produkt czekały) i ostatniego dnia (kiedy przekonasz niezdecydowanych i oni zorientują się, że jutro już nie będzie można tego produktu kupić).

Bez względu na to, jaką opcję ograniczania oferty wybierzesz, informuj ile czasu zostało do końca okienka sprzedażowego, czy promocji. Gdzie tylko możesz, umieszczaj licznik, który będzie mierzył czas do końca. Dzięki temu każdy będzie wyraźnie widział, ile czasu pozostało.

Możesz też robić oferty ograniczone ilościowo. Na przykład sprzedawać konsultacje, ale zaznaczyć, że jest tylko 10 miejsc wolnych. Albo sprzedawać kurs online z opcją VIP, z Twoim osobistym wsparciem i podkreślić, że jest tylko 5 takich pakietów.

Zasada nr 6: Czym się wyróżniasz na tle konkurencji?

Powiedzmy sobie szczerze, raczej nie jesteś pierwszą osobą we wszechświecie, która sprzedaje taki produkt, jaki sprzedajesz. Masz konkurencję. Czym Twój produkt różni się od innych, takich samych? Nie wiesz? To lepiej się dowiedz. Znajdź swoje USP – czyli unikalną cechę.

Co to może być? Może tematyka, którą poruszasz w kursie dotychczas była przedstawiana tylko w formie e-booków? A Ty jako pierwszy stworzyłeś kurs online na wideo?

Może masz świetną obsługę klienta i realnie pomagasz przejść przez kurs, jeśli ktoś utknie na jakiejś lekcji?

A może poza podstawowym produktem oferujesz wartościowe bonusy, które jeszcze bardziej poszerzają wiedzę?

Bez względu na to, czym jest Twój produkt – znajdź coś, w czym on się wyróżnia. I podkreślaj to wszędzie.

I jak? Masz już plan? Wiesz, co musisz zrobić, żeby z sukcesem sprzedać produkt? Do roboty! Stwórz trzy persony, zdobądź opinie od zadowolonych klientów, zastanów się nad problemami, które Twój produkt rozwiązuje, pomagaj klientom, ogranicz ofertę i znajdź swoje USP. A potem sprzedawaj i zarabiaj 😊

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem