Prosta technika sprzedaży

Całkiem niedawno były walentynki. Nie mało sklepów, marketerów, sprzedawców robiło jakieś super akcje promocyjne. W zasadzie cały mój Instagram zalany był promocjami. Nawet pod hashtagiem #rozwójosobisty nie brakowało różowo-czerwonych akcentów.

Patrząc obiektywnie, nie ma nic w tym złego, każdy chce sprzedać więcej, przyciągnąć nowych klientów, a nie da się ukryć, że każde święto w kalendarzu to dobra okazja do zrobienia promocji 🙂 Ja miałem jednak inny problem, szukałem tematu na kolejny blogowy artykuł 🙂

I nagle olśnienie

Dwa dni wcześniej, Marcin Osman z osmpower.pl na Instagramie właśnie ogłosił akcję, że ma prezent walentynkowy o wartości 59 zł. Aby go zdobyć, wystarczy zamówić dowolne dwie książki i podać kod promocyjny.

Tak też zrobiłem, zamówiłem nawet 3 książki, które i tak były w planach – a akcja promocyjna przyspieszyła skutecznie mą decyzję. Nie miałem pojęcia co otrzymam oprócz książek, wiedziałem, że to będzie coś niebanalnego.

Dwa dni później popędziłem na pocztę odebrać paczkę. Poza kodem na darmową dostawę i zakładkami do książek były 2 audiobooki na płycie CD 🙂

Strategie sprzedaży

Mój pomysł na (ten) artykuł i jego szkic pojawiły się dzień przed opublikowaniem tego wideo. Widać mamy podobne spostrzeżenia. Obejrzyj też wideo, bo jest tam sporo wiedzy, o której ja tutaj nie wspomnę 🙂

14% zniżki

Można było zrobić, tak jak wszyscy, 14% zniżki do końca dnia i już. I pewnie nie jeden by się skusił. Ale można też dać klientowi wartość w inny sposób, bardziej angażujący i budzący większe emocje.

Po ok. roku obserwowania działań OSMPOWER i Marcina Osmana, pewnie nie dostrzegłem 90% technik, jakich używają, ale ta jedna zwróciła moją uwagę… i wszystko zaczęło się układać w jedną całość 🙂

Wyzwanie Osmana

Jakieś pół roku temu Marcin na Instagramie zaproponował możliwość dołączenia do pewnego wyzwania. Z ciekawości oczywiście zgłosiłem się.

Był jeden warunek przystąpienia, jak się potem okazało 🙂

Kup 4 dowolne książki i daj znać w komentarzu do zamówienia, że przystępujesz do wyzwania. Przez kolejne 14 dni, na email, otrzymywałem nietypowe zadanie do wykonania. To dzięki temu ćwiczeniu, przełamałem się do nagrywania Insta Story z twarzą, co potem przełożyło się nagrywanie wideo, vlogów, live, itd… Ale to temat na oddzielny artykuł.

Niedzielna promocja

Pewnego niedzielnego popołudnia, Marcin na Instagramie komunikuje, że ma książkę (tytułu nie pamiętam) i chętnie ofiaruje ją całkiem za darmo. Pewny siebie, w wiadomości prywatnej, od razu zapytałem, gdzie jest haczyk 🙂 Odpowiedź była następująca:

Kup DOWOLNE 3 książki w OSMPOWER.pl DZISIAJ to tę książkę masz ode mnie gratis:) wchodzisz w to? 🙂

Wtedy akurat nie skorzystałem, bo miałem zapas książek. Warto jednak było zapytać 🙂

Zwiększona wartość zamówienia

Moje obserwacje może nie będą dla Ciebie odkrywcze, tym bardziej jeśli już znasz te techniki. Pytanie tylko, czemu tak niewiele sprzedawców wysila się by zrobić coś innego?

W 3 opisanych powyżej przypadkach, można dostrzec pewne wspólne cechy. Oczywiście nie było tam procentowych zniżek, ale była wartość dodana – korzyść dla klienta.

Zauważ też, że dając zniżkę, klient po prostu kupuje taniej. A w omawianych akcjach, klient dostaje coś WIĘCEJ, coś ponad, to czego oczekiwał.

W każdej z tych akcji, trzeba było kupić więcej niż jeden produkt.
Zwiększa to automatycznie wartość koszyka i zmniejsza koszty pakowania, wysyłki.

Oferta ograniczona czasowo

Każda z propozycji, była ściśle ograniczona czasowo. W przypadku dwóch akcji – do końca dnia. Ta walentynkowa trwała kilka dni.

O tym wyżej nie napisałem. W paczce dostałem kod na darmową dostawę. Ale uwaga, do wykorzystania tylko do końca miesiąca 🙂

Gdybyś dowiedział się w niedzielę o możliwości otrzymania książki gratis, w zamian za zakup trzech innych, to kiedy dokonałbyś zakupu? Znając życie, najwcześniej jutro… które odwlekało by się może nawet kilka tygodni 🙂

Gdy czas jest ograniczony, decyzja następuję natychmiast. Albo kupujesz, albo nie.

I to wszystko?

Tak, właśnie tymi refleksjami chciałem się z Tobą podzielić. A teraz od Ciebie zależy, co z tą wiedzą zrobisz, czy zrobisz cokolwiek?

Ok, jak wdrożysz, to co powyżej, to możesz sięgnąć po „100 Sprawdzonych strategii…” Marcina Osmana i Kamili Kruk. Nie, to nie jest kolejna książka o marketingu. To lista stu konkretnych strategii, które możesz u siebie wdrażać jedna po drugiej…

Daj znać w komentarzu z jakimi nieszablonowymi akcjami sprzedażowymi się spotkałeś ?

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem