16 błędów na stronie sprzedażowej, których nie powinieneś popełniać

Wydaje się, że strona sprzedażowa to łatwa sprawa. Wystarczy napisać coś o produkcie, zrobić przycisk „kup”, pokazać jak produkt wygląda. Może dodać kilka opinii od zadowolonych klientów. I już. 

Tak, brzmi prosto. Ale w takim razie dlaczego nie wszystkie strony sprzedażowe są skuteczne? Czemu nie wszystkie sprzedają? Czemu Twoja strona sprzedażowa nie sprzedaje tak dobrze, jak byś sobie tego życzył? 

Zaraz to sprawdzimy. Może się okazać, że popełniasz jeden z poniższych błędów. 

Dla ułatwienia pojęć strona sprzedażowa, strona lądowania, landing, landing page będę używać wymiennie. Chociaż mam nadzieję, że wiesz, że strona lądowania może służyć nie tylko sprzedaży. Przyda Ci się także wtedy, kiedy np. zbierasz zapisy na webinar albo do newslettera. W tym artykule skupimy się jednak tylko na stronie lądowania, której celem jest sprzedaż produktu.

Miało być o błędach na stronie sprzedażowej. Zacznijmy więc od góry i od pierwszego błędu.

Spis treści

  1. Słaby nagłówek albo brak nagłówka
  2. Menu na stronie sprzedażowej
  3. Nieczytelna strona sprzedażowa
  4. Nie wiadomo, jak wygląda produkt
  5. Niby dlaczego ja mam to kupić?
  6. Niewidoczne Call To Action
  7. Odsyłasz do produktu zamiast do zamówienia
  8. Brak opinii klientów
  9. Brak sekcji o mnie
  10. Nie rozbijasz obiekcji
  11. Brak wszystkich informacji
  12. Oferta jest dostępna cały czas, bez ograniczenia czasowego
  13. Umieszczasz linki do mediów społecznościowych, zapis do newslettera i inne zbędne odnośniki
  14. Nieresponsywna strona
  15. Twoja strona sprzedażowa jest brzydka
  16. Strona długo się ładuje

Słaby nagłówek albo brak nagłówka

Co użytkownik powinien zobaczyć od razu, kiedy wejdzie na stronę sprzedażową? Nagłówek!

To nie może być byle jaki nagłówek. Musi przyciągać uwagę. Być duży i wyraźny, żeby wzrok automatycznie się na nim zatrzymał.

źródło: akademia.pl

Ale zauważenie nagłówka i przeczytanie go, to dopiero połowa sukcesu. Bo jeśli okaże się, że nagłówek nic nie mówi, nie informuje o problemie i rozwiązaniu, to najpewniej potencjalny klient po prostu zamknie stronę lądowania, zamiast scrollować dalej.

Po przeczytaniu nagłówka użytkownik ma dokładnie wiedzieć, co ON zyska, jaki problem rozwiąże, jeśli Twój produkt kupi. 

To nie jest łatwe, wiem. Dlatego przygotowałem Ci listę kilku nagłówków, które możesz wykorzystać na stronie sprzedażowej:

  • Jak _______ i ________ w mniej niż _______
  • Do osób, które mają problem z ________
  • Jak unikając ______, zacząć _______ i przestać _______
  • Poznaj tajemnicę otrzymania najlepszej ceny za swój ________
  • 5 sposobów na ______ i zarabianie na tym!
  • Jak możesz ______ więcej i lepiej przy mniejszym wysiłku
  • Jak pokonać strach przed _________
  • Pozbądź się swojego ______ na zawsze
  • Wszystko, co musisz wiedzieć o _______
  • Nieznane sposoby jak ___________
  • 10 prostych kroków, żeby zacząć _________ jak ekspert
  • Do osób, które chcą kiedyś ___________
  • Czy wiesz, ile właśnie tracisz z powodu ___________?
  • Sekret jak sprawić by __________

Menu na stronie sprzedażowej

Pomyśl chwilę. Po co robisz stronę lądowania? Odpowiem za Ciebie – żeby sprzedać produkt. Po co więc dodawać na nią menu, które zachęca do kliknięcia, a tym samym do wyjścia ze strony sprzedażowej? Zapamiętaj: jeśli użytkownik opuści landing page to… już na niego nie wróci. A Ty nie sprzedasz mu produktu. 

Zwiększ więc swoją szansę na sprzedaż i nie umieszczaj menu na stronie sprzedażowej.

Nieczytelna strona sprzedażowa

Ludzie w internecie nie czytają. Oni skanują tekst wzrokiem. Jeśli więc Twoja strona lądowania to zbity ciąg tekstu, nie oczekuj proszę, że ktokolwiek go przeczyta. 

Musisz sprawić, żeby do mózgu użytkownika trafiły najważniejsze informacje. Te, na których Ci zależy. Te, które sprawią, że stanie się Twoim klientem. I już Twoja w tym głowa, żeby tak się stało.

źródło: szkolatestow.online

Co zatem musisz zrobić? Musisz tak przygotować teksty na stronie sprzedażowej, żeby wzrok użytkownika zatrzymywał się w odpowiednich miejscach. Używaj zatem wypunktowań, nagłówków, pogrubień tekstów, stosuj krótkie akapity, maksymalnie na 3-4 zdania.

Nie wiadomo, jak wygląda produkt

Kupujemy oczami. Wszyscy. Zawsze. Dlatego musisz zadbać o to, żeby Twój produkt wyglądał kusząco. I o ile stosunkowo łatwo jest, kiedy sprzedajesz produkty fizyczne, bo wystarczy zrobić im piękne zdjęcia, tak z produktami elektronicznymi nie jest już tak lekko.

źródło: virtualassist.pl

Na szczęście i na to są sposoby. Bardzo polecam Ci stworzenie mock-upów, czyli wizualizacji produktów. Możesz na przykład stworzyć wizualizację e-booka na tablecie albo kursu online na dużym monitorze. Do tworzenia mock-upów za darmo polecam Smart Mockups.

Warto stworzyć wizualizację nie tylko głównego produktu, ale także bonusów, jeśli je oferujesz. Niech użytkownik na stronie lądowania wyraźnie widzi, ile od Ciebie dostanie i w jakiej formie!

źródło: site.betimes.pl

Niby dlaczego ja mam to kupić?

Klienta nie obchodzi, jaki Twój produkt jest. Jego obchodzi wyłącznie to, jak produkt mu pomoże. Jaki problem rozwiąże.

źródło: liczysiezaangazowanie.pl

Właśnie w taki sposób powinieneś pisać na stronie sprzedażowej. Pisz o transformacji, jaka spotka klienta, jeśli kupi produkt i wdroży zawarte w nim rozwiązania. Pisz językiem korzyści zamiast o cechach produktu.

źródło: liczysiezaangazowanie.pl

Niewidoczne Call To Action

Kiedy na stronie lądowania już przekonasz klienta, że faktycznie warto kupić Twój produkt proszę, nie utrudniaj mu życia. W kilku strategicznych miejscach na stronie sprzedażowej umieść wyraźny przycisk wezwania do akcji z konkretnym komunikatem.

źródło: promocja.bonsainiwaki.com

Skąd masz wiedzieć, gdzie umieścić CTA? Jeśli korzystasz z Landingów na beTiMES, do stworzenia strony lądowania możesz użyć jednego z setek szablonów, które są już zoptymalizowane pod kątem konwersji. To oznacza, że mają umieszczone przyciski CTA w takich miejscach, żeby zostały zauważone przez użytkownika i żeby zwiększyć szansę na sprzedaż.

A jaki tekst umieścić na przycisku? Poniżej kilka przykładów:

  • Kup teraz
  • Kup teraz i oszczędź 50 zł
  • Zamawiam szkolenie TERAZ
  • Zamawiam teraz za 47 zł

Odsyłasz do produktu zamiast do zamówienia

Chodzi o to, że jeśli klient na stronie lądowania kliknie „kup”, powinieneś odesłać go od razu do zamówienia, z odpowiednim produktem w koszyku. Błagam, nie odsyłaj użytkownika do produktu tylko po to, żeby tam wcisnął przycisk „kup”, został przekierowany do koszyka, a dopiero potem do zamówienia. Po co mu to robić? Im mniej kroków, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik kupi.

Brak opinii klientów

Strona lądowania ma sprawić, że potencjalny klient przekona się, że potrzebuje Twojego produktu. Nic nie działa tak dobrze, jak opinie zadowolonych klientów. W ten sposób użytkownik nabiera pewności, że faktycznie warto dokonać zakupu.

źródło: betimes.pl

Żeby opinia była skuteczna, powinna odpowiadać na kilka pytań:

  1. Dlaczego klient wybrał Twój produkt?
  2. Jak produkt pomógł w osiągnięciu celu / rozwiązał problem?
  3. Ile czasu klient zaoszczędził dzięki produktowi?

Warto, żeby opinia była podpisana imieniem i nazwiskiem osoby, która ją wystawiła oraz żeby obok niej znalazło się zdjęcie klienta. Dzięki temu będzie wyglądać wiarygodnie.

Brak sekcji o mnie

źródło: akademiawedzenia.pl

Przedstaw się. Naprawdę nie wszyscy wiedzą, kim jesteś. Na stronie sprzedażowej koniecznie umieść krótką sekcję „o mnie”, w której w kilku zdaniach opiszesz, czym się zajmujesz, dlaczego jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i dlaczego warto Ci zaufać.

Nie rozbijasz obiekcji

Użytkownik scrolluje stronę lądowania, może nawet czyta o korzyściach posiadania produktu, widzi, jak produkt wygląda, przeczytał opinie i dowiedział się więcej o sobie. Ale cały czas może mieć wątpliwości.

źródło: akademia.pl

Ty powinieneś dokładnie wiedzieć, jakie wątpliwości ma i na stronie sprzedażowej po kolei je rozbijać. Stwórz na stronie lądowania sekcję „Wahasz się?”, wypisz najważniejsze wątpliwości i wyjaśnij, czy są uzasadnione, czy nie. 

Opisz konkretne przykłady, dla kogo jest, a dla kogo nie jest Twój produkt. Wyjaśnij, kiedy klient najbardziej skorzysta na produkcie – opisz na przykład, dlaczego samo obejrzenie wideo w kursie online nie wystarczy, żeby osiągnąć cel.

Brak wszystkich informacji

źródło: kurs.bogatyfotograf.pl

Tego nie znoszę. Nienawidzę, kiedy wchodzę na stronę sprzedażową, bo faktycznie chcę kupić produkt i dowiedzieć się o nim więcej. No więc czytam, czytam, a po przewinięciu całej strony lądowania i tak mam masę pytań. Ile trwa kurs? Ile ma modułów? Ile czasu zajmie mi przejście przez kurs online? W jakim formacie dostanę e-book – tylko PDF, czy też EPUB, MOBI? Kiedy dostanę dostęp? Na jak długo?

Nie rób tego potencjalnym klientom i na stronie sprzedażowej umieść wszystkie niezbędne informacje.

Oferta jest dostępna cały czas, bez ograniczenia czasowego

kurs.bogatyfotograf.pl

Wszyscy lubimy odkładać zakupy na później. Nie pozwól swoim klientom na robienie tego samego. Jeśli tworzysz stronę sprzedażową, zawsze pamiętaj o umieszczeniu licznika i wyraźnym komunikowaniu, do kiedy oferta jest dostępna.

Klienci, wchodząc na stronę lądowania, muszą wiedzieć, że jeśli nie zdecydują się teraz, to potem będzie za późno. Dzięki temu nie będą odkładać zakupu w czasie i jest mniejsze prawdopodobieństwo, że o nim zapomną.

Umieszczasz linki do mediów społecznościowych, zapis do newslettera i inne zbędne odnośniki

Zbliżamy się do końca, czyli do stopki na stronie sprzedażowej. Czy Ty też masz ochotę umieścić tam linki do Instagrama, Facebooka albo zapis na newsletter? Może masz wrażenie, że uda Ci się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu – zyskać klienta i followersa?

Zastanów się, na czym Ci zależy. Czy na tym, żeby potencjalny klient obejrzał całą stronę lądowania, a na końcu z niej uciekł, żeby poprzeglądać Twoje fotki na Instagramie, czy na tym, żeby został na stronie i kupił produkt?

Myślę, że znam odpowiedź 😉 Nie dawaj użytkownikowi pretekstu do opuszczenia strony sprzedażowej.

źródło: akademia.pl

Nieresponsywna strona

Wiele osób korzysta z internetu na telefonach. Dlatego musisz sprawić, żeby strona sprzedażowa na urządzeniach mobilnych prezentowała się równie dobrze, co na komputerach. W Landingach na beTiMES możesz osobno ułożyć wygląd strony na telefony i na komputery w taki sposób, żeby strona lądowania prezentowała się idealnie na każdym urządzeniu. A tym samym, żeby była jak najbardziej skuteczna.

źródło: site.betimes.pl

Twoja strona sprzedażowa jest brzydka

Jeśli nie jesteś grafikiem, jest bardzo prawdopodobne, że stworzysz brzydką stronę lądowania. Taką, gdzie odstępy między elementami będą nierówne / za duże / za małe. Taką, na której będzie zbyt wiele fontów, a kolory będą się ze sobą gryźć. Kiedy użytkownik wejdzie na stronę lądowania, która mu się nie spodoba, prędzej ją zamknie, niż zacznie scrollować.

źródło: betimes.pl

Żeby ułatwić sobie zadanie i stworzyć stronę sprzedażową, która będzie ładna i zachęcająca do dalszego przewijania, skorzystaj z jednego z setek szablonów w Landingach beTiMES. Dzięki temu będziesz miał pewność, że Twoja strona nie straszy, a tym samym zwiększysz szansę na sprzedaż.

Strona długo się ładuje

Długie ładowanie strony lądowania sprawia, że użytkownik zamknie ją, zanim zobaczy cokolwiek innego. Jeśli Twoja strona sprzedażowa długo się ładuje, to chwytliwy nagłówek, sugestywne CTA, piękne wizualizacje produktu, zebrane opinie, teksty sprzedażowe, nie mają znaczenia. Bo nikt tego nie zobaczy.

Zatem kiedy tworzysz stronę lądowania upewnij się, że będzie się szybko ładować. Landingi mają szybki hosting, dzięki któremu masz pewność, że strona będzie szybka. Nie martw się, bez problemu możesz podpiąć własną domenę.

Sam jestem zaskoczony, że wyszło nam aż 15 potencjalnych błędów. Nie popełniaj ich, a Twoja strona sprzedażowa na pewno będzie skuteczna.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem