Kursy można sprzedawać nie tylko poprzez webinary i kampanie kilka razy w roku. Możemy dla każdego nowego subskrybenta uruchomić jego indywidualną kampanię sprzedażową.
Niezależnie od tego, kiedy ktoś zapisze się na newsletter, otrzyma serię maili i własne, indywidualne okienko sprzedażowe. Oczywiście ograniczone czasowo.
Raz przygotowana automatyzacja nie wymaga już Twojego udziału przy kolejnych akcjach. Zerknij na poniższe case study i zobacz, jak to można zrobić skutecznie.
Kajetan Duszyński
Senior .NET Developer z ponad 9-letnim komercyjnym doświadczeniem w ASP.NET. Jest mentorem z doświadczeniem w budowaniu zespołów programistycznych. Na co dzień tworzy również firmę programistyczną MDV zajmującą się tworzeniem oprogramowania na wewnętrzne potrzeby firm w Polsce. Twórca Szkoły Dotneta, kanału na YouTube „Porozmawiajmy o Programowaniu”, a także grupy na facebooku „Naucz się .NETa”.
Kampania reklamowa
Kampanie reklamowa na Facebooku trwała od 1 października do 23 listopada. Skierowana była do osób, które interesują się programowaniem oraz do osób, które są członkami grup na FB związanych z programowaniem.
Lead magnetem, który miał przyciągnąć zainteresowanych do zapisu na newsletter był darmowy kurs C#. Po kliknięciu w reklamę, następowało przekierowanie na stronę lądowania.
Na darmowy kurs zapisało się 699 osób. Koszt reklamy zamknął się w 2242,37 zł.
Indywidualna sekwencja mailowa
Po zapisie do newslettera rozpoczynała się indywidualna sekwencja mailowa, która trwała 7 dni. Najpierw subskrybenci przez 2 dni otrzymywali 100% maili wiedzowych. Potem, przez kolejne 5 dni dostawali wiadomości zawierające bardzo wartościowe, edukacyjne treści połączone z komunikatami sprzedażowymi.
Promowanym produktem był kurs ASP.NET. Normalnie w cenie 999 zł, a dla osób z sekwencji mailowej w promocyjnej cenie 849 zł. Po kliknięciu w przycisk “Dołączam do kursu”, klient był kierowany od razu do koszyka, w którym już znajdował się produkt.
Licznik beTiMES pokazywał się w mailach od 4 dnia sekwencji, a więc przez 4 dni każdy z odbiorców widział, ile ma jeszcze czasu na dołączenie do programu. Licznik znajdował się też na landingu sprzedażowym.
Indywidualne okienko sprzedażowe
Trzeba pamiętać, że reklama pokazywała się przez prawie dwa miesiące. Więc jedna osoba zapisała się do newslettera 1.10, kolejna 5.10, a jeszcze inna 22.11. Każda z tych osób otrzymała pierwszą wiadomość dokładnie jeden dzień po zapisie. A potem kolejne wiadomości codziennie przez następnych 6 dni.
Udało się to osiągnąć dzięki indywidualnym okienkom sprzedażowym. Nie ważne, kiedy nowy subskrybent dołączył do newslettera – dokładnie po 4 dniach od zapisu dostawał swoją indywidualną ofertę z kursem w promocyjnej cenie.
Oferta dla każdego subskrybenta była ważna 4 dni. Po zakończeniu sekwencji mailowej oferta przepadała.
Indywidualne okienko sprzedażowe udało się ustawić dzięki beTiMES. BeTiMES zabezpiecza stronę z ofertą przed ponownym wyświetleniem. Oznacza to, że jeśli subskrybent nie skorzysta z oferty w wyznaczonym czasie, to ta oferta naprawdę przepada. Nie można wrócić na stronę z ofertą. Poza tym licznik umieszczony w mailu i na stronie każdemu subskrybentowi wyświetla jego unikalny czas.
BeTiMES można zintegrować z systemem mailowym, np. ConvertKit i ustawić indywidualne okienko sprzedażowe po tym, kiedy subskrybent dołączy do newslettera:
Konwersja indywidualnego okna sprzedażowego
Płatny kurs kupiło 20 z 699 zapisanych, czyli 3% osób, które zapisały się na newsletter z reklamy, a całkowity przychód z kursu w okresie trwania kampanii to 18.078 zł.
Jaka lekcja płynie z tego case study?
DAWAJ WARTOŚĆ ZA DARMO.
Jeśli ktoś skorzysta z Twoich darmowych materiałów i one naprawdę mu pomogą, tym bardziej będzie chciał kupić Twój płatny produkt.
Co jeszcze? Pamiętaj, że jeśli taki lejek ustawisz raz, to wszystko dzieje się samo. Wystarczy stworzyć landing page z lead magnetem, zbudować sekwencję mailową, ustawić reklamę i już.
Wszystko robi automat, a Ty zarabiasz.