Jak zarobić 18.078 zł dzięki indywidualnym okienkom sprzedażowym? Case study

Kursy można sprzedawać nie tylko poprzez webinary i kampanie kilka razy w roku. Możemy dla każdego nowego subskrybenta uruchomić jego indywidualną kampanię sprzedażową.

Niezależnie od tego, kiedy ktoś zapisze się na newsletter, otrzyma serię maili i własne, indywidualne okienko sprzedażowe. Oczywiście ograniczone czasowo.

Raz przygotowana automatyzacja nie wymaga już Twojego udziału przy kolejnych akcjach. Zerknij na poniższe case study i zobacz, jak to można zrobić skutecznie.

Jak ustawić indywidualne okienko sprzedażowe?

Kajetan Duszyński

Senior .NET Developer z ponad 9-letnim komercyjnym doświadczeniem w ASP.NET. Jest mentorem z doświadczeniem w budowaniu zespołów programistycznych. Na co dzień tworzy również firmę programistyczną MDV zajmującą się tworzeniem oprogramowania na wewnętrzne potrzeby firm w Polsce. Twórca Szkoły Dotneta, kanału na YouTube „Porozmawiajmy o Programowaniu”, a także grupy na facebooku „Naucz się .NETa”.

 

Kampania reklamowa

Kampanie reklamowa na Facebooku trwała od 1 października do 23 listopada. Skierowana była do osób, które interesują się programowaniem oraz do osób, które są członkami grup na FB związanych z programowaniem.

Jak ustawić indywidualne okienko sprzedażowe?

Lead magnetem, który miał przyciągnąć zainteresowanych do zapisu na newsletter był darmowy kurs C#. Po kliknięciu w reklamę, następowało przekierowanie na stronę lądowania.

Jak ustawić indywidualne okienko sprzedażowe?
źródło: szkoladotneta.pl/kurs-csharp

Na darmowy kurs zapisało się 699 osób. Koszt reklamy zamknął się w 2242,37 zł.

Jak ustawić indywidualne okienko sprzedażowe?

Indywidualna sekwencja mailowa

Po zapisie do newslettera rozpoczynała się indywidualna sekwencja mailowa, która trwała 7 dni. Najpierw subskrybenci przez 2 dni otrzymywali 100% maili wiedzowych. Potem, przez kolejne 5 dni dostawali wiadomości zawierające bardzo wartościowe, edukacyjne treści połączone z komunikatami sprzedażowymi.

Jak ustawić indywidualne okienko sprzedażowe?

Promowanym produktem był kurs ASP.NET. Normalnie w cenie 999 zł, a dla osób z sekwencji mailowej w promocyjnej cenie 849 zł. Po kliknięciu w przycisk “Dołączam do kursu”, klient był kierowany od razu do koszyka, w którym już znajdował się produkt.

Licznik beTiMES pokazywał się w mailach od 4 dnia sekwencji, a więc przez 4 dni każdy z odbiorców widział, ile ma jeszcze czasu na dołączenie do programu. Licznik znajdował się też na landingu sprzedażowym.

Jak ustawić indywidualne okienko sprzedażowe?
źródło: szkoladotneta.pl
Jak ustawić indywidualne okienko sprzedażowe?
źródło: szkoladotneta.pl

Indywidualne okienko sprzedażowe

Trzeba pamiętać, że reklama pokazywała się przez prawie dwa miesiące. Więc jedna osoba zapisała się do newslettera 1.10, kolejna 5.10, a jeszcze inna 22.11. Każda z tych osób otrzymała pierwszą wiadomość dokładnie jeden dzień po zapisie. A potem kolejne wiadomości codziennie przez następnych 6 dni.

Jak ustawić indywidualne okienko sprzedażowe?

Udało się to osiągnąć dzięki indywidualnym okienkom sprzedażowym. Nie ważne, kiedy nowy subskrybent dołączył do newslettera – dokładnie po 4 dniach od zapisu dostawał swoją indywidualną ofertę z kursem w promocyjnej cenie.

Oferta dla każdego subskrybenta była ważna 4 dni. Po zakończeniu sekwencji mailowej oferta przepadała.

Indywidualne okienko sprzedażowe udało się ustawić dzięki beTiMES. BeTiMES zabezpiecza stronę z ofertą przed ponownym wyświetleniem. Oznacza to, że jeśli subskrybent nie skorzysta z oferty w wyznaczonym czasie, to ta oferta naprawdę przepada. Nie można wrócić na stronę z ofertą. Poza tym licznik umieszczony w mailu i na stronie każdemu subskrybentowi wyświetla jego unikalny czas.

BeTiMES można zintegrować z systemem mailowym, np. ConvertKit i ustawić indywidualne okienko sprzedażowe po tym, kiedy subskrybent dołączy do newslettera:

Jak ustawić indywidualne okienko sprzedażowe?
źródło: betimes.pl – screen z ustawień licznika
Jak ustawić indywidualne okienko sprzedażowe?
źródło: betimes.pl – screen z ustawień licznika

Konwersja indywidualnego okna sprzedażowego

Płatny kurs kupiło 20 z 699 zapisanych, czyli 3% osób, które zapisały się na newsletter z reklamy, a całkowity przychód z kursu w okresie trwania kampanii to 18.078 zł.

Jak ustawić indywidualne okienko sprzedażowe?
źródło: screen ze sprzedaży kursu szkoladotneta.pl

Jaka lekcja płynie z tego case study? 

DAWAJ WARTOŚĆ ZA DARMO.

Jeśli ktoś skorzysta z Twoich darmowych materiałów i one naprawdę mu pomogą, tym bardziej będzie chciał kupić Twój płatny produkt. 

Co jeszcze? Pamiętaj, że jeśli taki lejek ustawisz raz, to wszystko dzieje się samo. Wystarczy stworzyć landing page z lead magnetem, zbudować sekwencję mailową, ustawić reklamę i już.

Wszystko robi automat, a Ty zarabiasz.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem