Landing page jest trochę jak ciasto – jeśli będziesz trzymać się przepisu i umieścisz na nim wszystkie składniki, jest duża szansa, że strona lądowania będzie skuteczna. No dobra, ale w takim razie z czego składa się skuteczny landing page? Zaraz się dowiesz.
Spis Treści:
- Przyciągający uwagę nagłówek
- Wizualizacja produktów i bonusów
- Niezbędne informacje o produkcie
- CTA, czyli przycisk zakupu
- Daj próbkę produktu
- Opinie zadowolonych klientów
- Sekcja „o mnie”
- Rozbij obiekcje
- FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania
- Ograniczenie czasowe
- Żadnych rozpraszaczy
Przyciągający uwagę nagłówek
Nagłówek na stronie lądowania jest super ważny. Żeby nie powiedzieć – najważniejszy! To właśnie nagłówek widać od razu, kiedy otwiera się landing page. Jeśli nie będzie go widać, użytkownik nie zobaczy, z czym ma do czynienia i prędzej zamknie stronę sprzedażową niż będzie ją scrollował niżej w poszukiwaniu informacji.

Jeśli z kolei nagłówek będzie niezrozumiały, zbyt długi, taki, który nie wyjaśnia, po co właściwie jest ta strona lądowania, no cóż – efekt będzie taki sam, jak przy braku nagłówka. Użytkownik pójdzie sobie gdzieś indziej. I nie kupi Twojego produktu.
Żeby ułatwić Ci zadanie stworzenia skutecznego nagłówka, przygotowałem listę kilku, które możesz zaadaptować na własne potrzeby:
- Sekret jak sprawić by _________
- 8 kroków do ______
- Do osób, które chcą _________
- Pozwól, że Ci pokażę jak ___________
- Czy wiesz, ile właśnie tracisz z powodu ______?
- Czy popełniasz te błędy w _______?
Wizualizacja produktów i bonusów
Ludzie kupują oczami. Jak coś im się podoba, jest znacznie większa szansa, że to kupią, niż wtedy kiedy:
- produkt jest brzydki
- nie wiadomo jak produkt wygląda
I możesz sobie myśleć: „Przecież sprzedaję e-booka/kurs online. Co za różnica, jak to wygląda? Przecież liczy się wartość merytoryczna!”

To nie do końca prawda. Żeby ktokolwiek zainteresował się tą wartością merytoryczną, najpierw musisz przykuć jego uwagę. A zrobisz to właśnie przez wizualizację produktów i bonusów, jeśli je oferujesz.
Żeby pokazać, jak e-book albo kurs online wyglądają, użyj mock-upów – czyli właśnie wizualizacji tych produktów na ekranie komputera, na tablecie albo telefonie. Polecam Ci Smart Mockups – znajdziesz tam sporo mock-upów do wykorzystania za darmo.
Niezbędne informacje o produkcie
Nienawidzę, kiedy docieram do końca landinga sprzedażowego i mam mnóstwo pytań, bo na stronie nie znalazłem wszystkich informacji. Oszczędź klientom frustracji i sobie dodatkowej pracy. Przecież nie chcesz dostawać dziesiątek maili z pytaniami dotyczącymi produktu, prawda?

Na skutecznej stronie sprzedażowej napisz, z czego dokładnie składa się produkt. Umieść tam spis treści, spis modułów, lekcji. Jeśli to produkt fizyczny napisz, z czego jest zrobiony. Daj znać, kiedy i w jakiej formie go dostarczysz. Czy e-book to tylko PDF, czy występuje też w formacie EPUP, MOBI?
Zasada jest taka: po przeczytaniu treści na stronie sprzedażowej klient ma dokładnie wiedzieć, co kupuje.
I jeszcze jedno, bardzo ważne. Tak naprawdę klienta nie do końca interesuje, jaki jest produkt. To znaczy, jest to ważne, ale w tym całym gąszczu informacji klient będzie próbował dowiedzieć się, jak produkt mu pomoże. Jaki problem rozwiąże? Koniecznie zaprezentuj produkt w taki sposób, żeby klient widział w zakupie korzyści dla siebie.
CTA, czyli przycisk zakupu
Na stronie sprzedażowej powinno znaleźć się jedno wezwanie do działania. Pisząc jedno nie mam na myśli JEDNEGO przycisku. Przycisków „kup” powinno być więcej, wszystkie jednak mają prowadzić w jedno miejsce – do formularza zamówienia z produktem dodanym do koszyka.

Dobrze, żeby przyciski CTA były umieszczone w strategicznych miejscach. Tak, żeby jak najbardziej zwiększyć konwersję. Ale skąd masz wiedzieć, gdzie są te strategiczne miejsca? Jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu stron sprzedażowych masz dwie opcje:
- możesz zgadywać i umieścić przyciski tam, gdzie Ci się podoba;
- możesz skorzystać z gotowego szablonu na landingach beTiMES, które zostały stworzone przez osoby, które znają się na tworzeniu stron lądowania i na których przyciski zostały umieszczone w przemyślany sposób.

Przycisk Call To Action powinien jasno wskazywać, co stanie się po kliknięciu. Poniżej ściąga z tekstami, które mogłyby pojawić się na przycisku na stronie sprzedażowej:
- Zamawiam e-book TERAZ
- Kup teraz
- Kup teraz i oszczędź 80 zł
- KUPUJĘ teraz za 37 zł
Daj próbkę produktu
Ciężko jest kupować przez internet, zwłaszcza produkty elektroniczne. Przy produktach fizycznych klient nie podejmuje ryzyka. Jeśli produkt mu się nie spodoba, zawsze może odesłać go do sklepu i dostać pieniądze z powrotem.

Produktów elektronicznych nie można zwracać, dlatego użytkownik zawsze kupuje kota w worku. Chyba nie chcesz niezadowolonego klienta, prawda? Żeby tego uniknąć, daj mu próbkę swojego produktu. Może to być jeden rozdział e-booka albo lekcja z kursu online.
Próbkę dobierz w taki sposób, żeby użytkownik miał jak największą szansę na wyobrażenie sobie reszty produktu i odpowiedzenie sobie na pytanie, czy ten produkt faktycznie jest dla niego.
Opinie zadowolonych klientów
Czy zdarzyło Ci się kupić coś, bo polecił Ci to kumpel? Albo mama? Mi owszem i kiedy kupuję przez internet, zawsze sprawdzam opinie o produkcie. Na swojej stronie lądowania zadbaj o opinie. Wyślij produkt kilku testerom i poproś o opinie. Umieść je potem na landingu. Niech zdobywają Ci klientów.

Żeby opinia była skuteczna, powinna zawierać:
- imię i nazwisko osoby, która poleca produkt – nie wierzymy anonimom
- zdjęcie – to samo, opinia ze zdjęciem jest bardziej wiarygodna
- jak produkt pomógł, jaki problem rozwiązał
- ile czasu zaoszczędził klient dzięki produktowi
- dlaczego klient wybrał Twój produkt
Sekcja „o mnie”
Niby dlaczego ktokolwiek ma Ci zaufać? Dlaczego uważasz się za eksperta? Co osiągnąłeś? Dlaczego miałeś czelność wypuścić taki, a nie inny produkt?

Nie daj użytkownikom szansy na zadawanie tych pytań. Wyprzedź ich i na stronie sprzedażowej zrób sekcję „o mnie”. Wyjaśnij, jak doszło do tego, że produkt stworzyłeś, dlaczego uważasz, że znasz się na swojej robocie. Daj się poznać. Świetną opcją jest opowiedzenie o sobie na wideo. Jeśli jednak nie jesteś gotowy na wideo, koniecznie w sekcji „o mnie” dodaj swoje zdjęcie.
Pamiętaj, nikt nie będzie chciał słuchać/czytać o Tobie w nieskończoność. Ogranicz się do krótkiego tekstu na 2-3 niedługie akapity albo do 1-2 minutowego wideo.
Rozbij obiekcje
Nawet po przeczytaniu bardzo dobrze przemyślanej i precyzyjnej strony lądowania, potencjalny klient wciąż może mieć wątpliwości. Zbierz je w jednym miejscu na landingu. Napisz dokładnie, dla kogo jest, a dla kogo nie jest Twój produkt.

W ten sposób zminimalizujesz ryzyko, że produkt kupi osoba, która tak naprawdę go nie potrzebuje. Tym samym zwiększysz szansę na to, że produkt trafi do osób, które zrobią z niego dobry użytek. A potem wystawią Ci pochlebne opinie, które będziesz mógł dodać na stronę sprzedażową.
FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania
Postaraj się wejść w buty klienta i zastanów się, czy coś jeszcze może być niejasne? Możesz pójść krok dalej i w swoich mediach społecznościowych zapytać, czy użytkownicy mają pytania dotyczące produktu. Jeśli okaże się, że już na nie odpowiedziałeś na stronie sprzedażowej, to super. Ale jeśli nie, to koniecznie dodaj sekcję FAQ, w której na nie odpowiesz.

Możesz też tutaj powtórzyć część informacji, które nie mogą nikomu umknąć np. kiedy będziesz wysyłał produkt (bo np. sprzedajesz go w przedsprzedaży), na jak długo użytkownik dostaje dostęp itd.
Ograniczenie czasowe
Żeby oferta była skuteczna, powinieneś ograniczyć ją czasowo. Jeśli promocja będzie trwała cały czas, to przestaje być promocją i ludzie zamiast kupić, odłożą zakupy na później. A później o nich zapomną i nie kupią Twojego produktu.

Dlatego koniecznie jasno komunikuj, kiedy oferta wygasa. Umieść na stronie sprzedażowej licznik, który będzie odliczał czas do końca promocji. Dzięki temu strona lądowania będzie bardziej skuteczna.
Żadnych rozpraszaczy
Miało być o niezbędnych elementach landing page, ale muszę na koniec wspomnieć o jednej rzeczy, której NIE POWINIENEŚ umieszczać na skutecznej stronie sprzedażowej.
Żadnych ikonek mediów społecznościowych, żadnych zachęt do zapisu na newsletter, żadnego menu u góry strony (ani nigdzie indziej). Nie dawaj użytkownikom szansy na opuszczenie strony sprzedażowej. Jedyną akcją, którą powinni na niej wykonać, ma być zakup produktu.
Przedstawiłem Ci tutaj przepis na skuteczną stronę lądowania. Mam nadzieję, że z moją pomocą uda Ci się stworzyć landing page, który przyniesie Ci wielu klientów. Jeśli jednak wciąż potrzebujesz wsparcia, skorzystaj z gotowych szablonów na landingach beTiMES i przetestuj je za darmo.