Mówiąc o monitoringu internetu, mam na myśli narzędzia zbierające z różnych stron wpisy zawierające konkretne słowa kluczowe. Czyli np. jeśli ktoś użyje nazwy Twojej firmy lub produktu w publicznym poście na FB, to takie narzędzie to wyłapie i poinformuje Cię.
Dzięki temu, Ty możesz natychmiast dotrzeć do wątku i wykorzystać go 🙂
Przykładowym tego typu narzędziem jest brand24.pl. Rozwiązań takich jest wiele, jednak z brand24 sam korzystałem i jest mi on najbliższy.
Ok, zatem jak możesz wykorzystać monitoring w swoim biznesie?
Obsługa klienta
Czasem bywa tak, że klienci, nie zajrzą do strony pomocy, ani nie skontaktują się z Tobą, jeśli napotka ich jakiś problem z Twoim produktem, usługą… Niektórzy klienci, będą woleli napisać o tym publicznie, na FB, forum, na grupach
Mogą to być zarówno typowe problemy, jak i pytania, czy też skargi…
Cokolwiek by to nie było, dobrze gdyby Twoja firma mogła szybko zareagować i ugasić pożar
Odpowiadając na pytanie, czy rozwiązując problem.
Tematy na bloga, wideo, wpisy…
Pomysły na nowe posty blogowe, content na FB, czy na nowe wideo potrafią się w końcu wyczerpać.
A co będzie lepszym tematem na nowy materiał niż to, o czym faktycznie rozmawiają Twoi potencjalni klienci?
Tak. Ludzie mają różne problemy, zapytania, wątpliwości. Wystarczy śledzić to o czym piszą, o co pytają… i baza nowych tematów robi się sama 🙂
I to bardzo wartościowa baza, bo Twoje treści będą niemal bezpośrednią odpowiedzią na problemy Twoich klientów 🙂
Szukanie potencjalnych klientów
Ile razy na Twoim Facebooku pojawił się post znajomego (lub nieznajomego) w stylu:
- Kto poleci mi…
- Gdzie mogę kupić…
- Jaki najlepszy … do …
Siła rekomendacji jest potężna. Bardziej wiarygodne są, 3 polecenia Twoich znajomych, niż 20 opinii znalezionych gdzieś w otchłani sieci.
Drugim elementem przewagi jest fakt, że to ktoś szuka produktu a nie Ty szukasz klienta 🙂
Ktoś szuka rozwiązania problemu, Ty włączasz się do dyskusji polecając swój produkt… proste 🙂
Monitoring social media
Podsumowując. W brand24.pl możesz obserwować wiele słów kluczowych, czy fraz. Mogę to być nazwy Twojej firmy, marki, produktu, albo też zwroty w stylu: „kto poleci system CRM”, „gdzie mogę kupić opaskę fit”, itp…
Jeśli gdzieś w social media, czy też na monitorowanych stronach pojawi się taka fraza, to zostaniesz o tym poinformowany, czy to w aplikacji, czy mailowo.
Wtedy dołączasz do dyskusji, odpowiadasz na pytania, polecasz, pomagasz…
Masz już pomysł, na wykorzystanie tego narzędzia u siebie? Daj znać w komentarzu.