Zastanawiasz się czasem, skąd tu wziąć pieniądze na kolejną reklamę? Zwykle kampania to długi proces… pozyskanie maila, remarketing… zanim klient zacznie płacić, minie trochę czasu.
A gdyby tak, subskrybenci stawali się od razu płatnymi klientami? Wtedy koszty kampanii reklamowe finansowałyby się same… w części lub w całości.
Pokażę Ci dziś konkretny przykład – Case Study – przeprowadzonej kampanii, w której dzięki One Time Offer, koszty reklamy zostały pokryte w 60%.
Kampania reklamowa
Kampanię przeprowadziła Agata Nesteruk – blogerka, podcasterka i youtuberka z Social Media Tools
Social Media Tools – o kreatywnych narzędziach do prowadzenia biznesu online. Konkretna wiedza i wskazówki jak prowadzić biznes online wykorzystując najnowsze aplikacje, programy i platformy. Plus na blogu znajdziecie darmowe materiały do pobrania, na Youtube i fanpage’u poradniki filmowe, a na grupie na Facebooku bezpłatne szkolenia i wyzwania. http://socialmediatools.pl/
Wyniki kampanii
Proces trwał od 6. do 19. marca 2019. roku. Reklama z Facebooka, prowadziła na landing page, gdzie można było zapisać się na darmowe wyzwanie „Jak tworzyć świetne grafiki do mediów społecznościowych”
Koszty reklamy łącznie wyniosły 1866,33 zł. Na wyzwanie zapisało się i potwierdziło 1238 osób.
One Time Offer
Co pokazać subskrybentowi, zaraz po zapisaniu się na listę? Jest co najmniej kilka opcji, ale jeśli chcesz zamienić go w płacącego klienta, to pokaż mu ofertę jednorazową One Time Offer.
W omawianym przypadku, produktem był dość obszerny ebook „Jak ustawić pierwszą reklamę na Facebooku„, który standardowo można (wciąż) kupić za 97 zł. Po zapisaniu się na listę adresową, subskrybent został przeniesiony na landing page, gdzie można było kupić ten ebook za jedyne 47 zł.
Na podjęcie decyzji było 15 minut. Licznik odliczający czas przyklejony był na stałe do góry strony. Gdy czas minął, nie było już możliwości powrotu do tej strony i zakupu w promocyjnej cenie.
Taki licznik do One Time Offer możesz oczywiście w kilka sekund stworzyć na https://betimes.pl/
Konwersja One Time Offer
Z jednorazowej oferty skorzystało 29 osób. Przy cenie produktu 47 zł, daje nam to 1108,13 zł netto.
Konwersja oferty jednorazowej wyniosła ok 2,3% i pokryła 60% budżetu reklamowego.
Skuteczna oferta jednorazowa
Gdyby konwersja oferty jednorazowej wyniosła zaledwie 4%, pokryłaby z nawiązką całkowite koszty reklamy. Napisałem „zaledwie”, gdyż konwersja na poziomie 4% nie jest nieosiągalna.
Co można było poprawić?
Kampania nie miała na celu uzyskać jak największej konwersji OTO a zebrać uczestników wyzwania, którzy dopiero w dłuższej perspektywie mieli zostać klientami.
Gdyby czas trwania akcji był dłuższy, byłby czas na robienie drobnych zmian na każdym kroku, czy też zrobienie testów A/B.
Elementem, który ma znaczący wpływ na konwersję OTO jest zawsze oferowany produkt. Im bardziej dopasowany do bieżących potrzeb klienta, tym skuteczniejsza będzie oferta. Od produktu zacząłbym eksperymenty 🙂
Kolejnym krokiem zmogłaby być zmiana wyglądu oferty. Może całkowita zmiana motywu, może skrócenie, może dodanie wideo, być może inny nagłówek… Co poprawi skuteczność? Nie wiem, trzeba testować.
Jeśli nie metodą prób i błędów, to można próbować narzędzi analitycznych. Warto zmierzyć czas przebywania na takiej ofercie. Czy ktoś, zapoznał się z nią dokładnie i ostatecznie zrezygnował, czy może opuścił stronę po 2 sekundach?
Jak Twoja One Time Offer?
Jak działa Twoja oferta jednorazowa? Jaką masz konwersję, w jakim lejku ją umieściłeś? A może jeszcze nie korzystasz z OTO? Daj znać w komentarzu.