12 narzędzi przydatnych w biznesie online

Chcesz, żeby prowadzenie biznesu online było łatwiejsze? Przeczytaj o 12 przydatnych narzędziach biznesowych online.

Zrób to w 15 minut...

Dowiedz się jak w 15 minut, sprzedać coś osobie,
która dopiero co, zapisała się na Twój newsletter?

Jeśli prowadzisz biznes online, to pewnie wiesz, jak ważne jest odpowiednie dobranie aplikacji, które będą ten biznes wspierać. Takich narzędzi, dzięki którym prowadzenie biznesu online będzie łatwiejsze i przyjemniejsze. Dzisiaj opowiem Ci o 12 narzędziach biznesowych online, które warto przetestować. A potem wdrożyć.

Mailerlite

Na pierwszy ogień idzie narzędzie do prowadzenia newslettera. Mailerlite jest darmowy do 1000 subskrybentów i w tej darmowej wersji ma mnóstwo przydatnych funkcji: automatyzacje, segmentowanie bazy mailingowej, tworzenie grup odbiorców i testów A/B.

Mailerlite jest intuicyjny w obsłudze i przyjemnie się go używa. Jeśli nie masz newslettera i zastanawiasz się, z jakiego programu do mailingu zacząć korzystać – Mailerlite to najlepsza opcja na początek.

G Suite

12 narzędzi przydatnych w biznesie online - G Suite

Z jakiej poczty korzystasz prywatnie? Założę się, że z Gmaila. Pewnie przyzwyczaiłeś się do tego, jak Gmail wygląda, prawda? Nie byłoby super, gdybyś mógł służbową skrzynkę ze swoją domeną również sprawdzać w Gmailu? W G Suite masz taką możliwość.

Ale G Suite to nie tylko Gmail z własną domeną. To narzędzie przydatne szczególnie wtedy, kiedy pracujesz w zespole. Dzięki usłudze Meet możesz wygodnie komunikować się ze swoimi pracownikami przez wideo rozmowy, a jeśli wolisz pisać na komunikatorze, Google Chat świetnie Ci się sprawdzi. G Suite korzysta z tych samych zabezpieczeń, co Google. Dzięki temu masz pewność, że dane Twoje, Twoich pracowników i firmowe pliki są bezpieczne.

Co jeszcze? Wygodna praca nad plikami wspólnie z innymi pracownikami, dostęp do kalendarzy współpracowników. G Suite to świetne narzędzie, jeśli prowadzisz biznes online zdalnie i z zespołem.

G Suite jest płatny, ale możesz przetestować go przez 14 dni za darmo.

Google Ads

Wiadomo, jak ważne jest SEO. Mówią, że jeśli chcesz schować trupa, najlepiej jest to zrobić na drugiej stronie wyszukiwarki Google. Coś w tym jest, ja sam rzadko kiedy szukam dalej, niż na pierwszej stronie. Pozycjonowanie to jednak trudna sztuka. I czasochłonna. Jeśli zależy Ci na czasie i liczysz na wejścia na stronę z Google, warto szczęściu pomóc i wykupić reklamę w Google Ads.

W narzędziu Google Ads możesz ustawić kampanię na konkretne słowa i frazy kluczowe. Kiedy potencjalny klient wpisze te słowa lub frazy kluczowe w wyszukiwarkę, wyświetli mu się Twoja strona. Oczywiście nie zawsze, wszystko zależy od dziennego budżetu i tego, jak duża jest konkurencja. Po szczegóły odsyłam Cię do Google Ads.

Dropbox

12 narzędzi przydatnych w biznesie online - Dropbox

Szalenie wygodne narzędzie do przechowywania plików w chmurze. Wygodne, bo poza dostępem do plików przez wyszukiwarkę, możesz pobrać swój folder Dropbox na komputer. Wygląda zupełnie jak każdy inny folder na Twoim komputerze, ale synchronizuje się z aplikacją na telefonie i aplikacją w wyszukiwarce. Oraz wszędzie tam, gdzie Dropbox zainstalowałeś.

Przyda Ci się wtedy, kiedy pracujesz sam – wtedy będziesz miał pewność, że w razie awarii komputera, Twoje pliki są bezpieczne. Ale też, a może zwłaszcza wtedy, kiedy pracujesz w zespole. Dzielenie się plikami z pracownikami przez Dropbox to czysta przyjemność.

Dropbox ma wersję bezpłatną dla użytkowników prywatnych, na której jest 2 GB miejsca. Świetna opcja, żeby Dropbox wypróbować.

beTimes

12 narzędzi przydatnych w biznesie online - beTimes

Jeśli sprzedajesz w sieci swoje produkty i zbierasz dane potencjalnych klientów na liście mailingowej, to pewnie wiesz, że nie wszyscy subskrybenci Twojego newslettera kiedykolwiek zostaną Twoimi klientami. A gdyby tak zwiększyć prawdopodobieństwo, że subskrybenci kupią Twoje produkty? Wystarczy dać im ofertę nie do odrzucenia zaraz po zapisie na newsletter. Ofertę, która jest dostępna bardzo krótko (np. przez 15 minut) i w której oferujesz swój produkt z bardzo dużym rabatem (50-90% zniżki). Taki zabieg nazywa się One Time Offer (OTO).

Narzędzie beTimes powstało po to, żeby każdy mógł One Time Offer stworzyć i wykorzystać w swoim biznesie online. To licznik, który umieszczasz stronie www. Nie dość, że licznik odmierza czas do końca trwania oferty, to jeszcze zabezpiecza stronę przed ponownym wyświetleniem.

Tworzenie One Time Offer z licznikiem beTimes jest bardzo łatwe. BeTimes możesz przetestować za darmo przez 14 dni.

Licznik beTimes przyda Ci się nie tylko przy tworzeniu One Time Offer. Możesz umieścić go wszędzie tam, gdzie chcesz podkreślić, jak niewiele czasu zostało: do końca promocji, do startu sprzedaży, do rozpoczęcia webinaru. Możesz wstawić go w newsletterze, w sklepie online, na stronie www. BeTimes współpracuje z każdym narzędziem.

Canva

Genialne i bardzo proste narzędzie graficzne przydatne w każdym biznesie online. Do tworzenia cover photo, grafik do postów na Facebooku, Instagramie, na Instastory. A także do wizytówek, zaproszeń, plików PDF, prezentacji.

Canva ma tę wspaniałą zaletę, że od razu ustawia rozmiar, w zależności od wybranego typu grafiki. Jeśli więc stworzysz w Canvie cover photo na fanpage to wiesz, że na pewno nie zostanie dziwnie ucięte przez Facebooka.

Dodatkowo w Canvie znajdziesz całą masę ładnych szablonów, które bez problemu dostosujesz do swojej identyfikacji wizualnej. Dzięki temu nawet wtedy, kiedy zupełnie nie znasz się na grafice, jesteś w stanie stworzyć przyzwoite grafiki.

Canva ma wersję bezpłatną, która na początek z pewnością Ci wystarczy.

WordPress

12 narzędzi przydatnych w biznesie online - WordPress

Jeśli nie kodujesz, a potrzebujesz strony www i nie stać Cię na to, żeby zlecić stworzenie strony, WordPress będzie odpowiedzią na Twoje bolączki. Korzystając z tutoriali dostępnych w internecie będziesz w stanie stworzyć swoją stronę od zera, korzystając z szablonów i page builderów, nawet tych darmowych.

Poza tym obsługa strony na WordPressie jest bardzo łatwa, kokpit jest przejrzysty, instalacja i aktualizacja wtyczek to bułka z masłem.

Pamiętaj tylko, że mówię o WordPress.org. To właśnie narzędzie, z którym stworzysz swoją stronę www od zera, ze swoją domeną.

ClickUp

Jeśli prowadzisz biznes online, to narzędzie do zarządzania zadaniami jest Ci niezbędne. Ja bez takiego narzędzia z pewnością bym zginął. Nie dość, nie taka aplikacja pozwala Ci organizować swoją pracę, to także jest niezastąpiona, kiedy delegujesz zadania innym.

ClickUp to właśnie narzędzie tego typu. Tworzysz w nim listy zadań, decydujesz, dla kogo mają być widoczne (przydatne zwłaszcza wtedy, kiedy pracujesz w zespole), nadajesz im statusy. Fajne jest to, że z poziomu ClickUp możesz monitorować czas, jak spędziłeś na danym zadaniu.

ClickUp ma darmową wersję, w której dostępne są najważniejsze funkcje tego narzędzia.

Slite

Jeśli budujesz zespół, to pewnie wiesz, jak ważny jest onboarding i przekazanie wiedzy nowemu pracownikowi. Kluczem do sukcesu jest dobrze zbudowana baza wiedzy, procedury i procesy. Ale nie tylko dobre opisanie procedur jest ważne. Istotna jest też segregacja i porządek w bazie wiedzy. Tak, żeby każdy, nawet nowy pracownik, bez problemu się w niej poruszał.

Narzędziem, które ułatwi Ci dzielenie się wiedzą, komunikację z zespołem i utrzymanie porządku w plikach jest Slite.

Bardzo przydatne narzędzie, kiedy pracujesz w biznesie online zdalnie z zespołem. Możesz wypróbować je w wersji darmowej, w której możesz stworzyć 50 dokumentów w miesiącu.

Trello

12 narzędzi przydatnych w biznesie online - Trello

Jeśli przerażają Cię rozbudowane narzędzia do zarządzania zadaniami, Trello to coś dla Ciebie. To aplikacja, która opiera się na planowaniu w systemie kanban. Zamiast list zadań masz tablice, na których organizujesz zadania według tych, które są do zrobienia, które są w trakcie wykonywania oraz te, które są już zrobione.

W Trello możesz organizować zadania także na inne sposoby, ale sposób, który opisałem wyżej, jest najbardziej intuicyjny. Według mnie narzędzie przydatne, jeśli w swoim biznesie online pracujesz sam. Delegowanie zadań przez Trello w mojej ocenie nie jest najwygodniejsze.

Trello ma darmową wersję. Przetestuj i sprawdź, czy Tobie odpowiada.

Google Analytics

12 narzędzi przydatnych w biznesie online - Google Analytics

Śledzenie, skąd ludzie trafiają na Twoją stronę, jest obowiązkiem osoby, która prowadzi biznes online. Sprawdzanie statystyk jest konieczne, jeśli chcesz wiedzieć, które z Twoich działań przynoszą najlepsze efekty. A nie ma lepszego narzędzia do śledzenia statystyk niż Google Analytics.

Poza sprawdzaniem, skąd ludzie wchodzą na Twoją stronę, masz tam mnóstwo innych opcji. Możesz dowiedzieć się, kim są Twoi odbiorcy, czy na Twoją stronę wchodzą na komputerze, na telefonie czy na tablecie? Jak poruszają się na Twojej stronie? Na jakie zakładki wchodzą najczęściej? Jaki jest współczynnik odrzuceń? Ile odsłon przypada na jednego użytkownika? Czy użytkownicy wracają na Twoją stronę? Ilu unikalnych użytkowników miesięcznie zagląda do Ciebie?

Wszystkiego tego dowiesz się z Google Analytics. A także wielu innych rzeczy, o których tutaj nie wspomniałem. O Google Analytics powstają całe kursy i e-booki, nie sposób jest zawrzeć wszystkich opcji w jednym artykule.

Pixel Facebooka

Ile razy zdarzyło Ci się, że oglądałeś buty, a one później śledziły Cię na Facebooku? Pewnie wiele… Wszystko za sprawą remarketingu i Pixela Facebooka. Jeśli skonfigurujesz Pixel Facebooka na swojej stronie www, będziesz w stanie sam stworzyć reklamę, którą skierujesz do osób, które odwiedziły Twoją stronę. Albo do takich, które miały już produkt w koszyku, ale jednak nie zdecydowały się na zakup.

Właśnie tak działa Pixel Facebooka. Zbiera dane o użytkownikach, którzy wchodzą na stronę www, segmentuje ich i zapisuje ich działania. A Ty możesz potem wykorzystać te dane przy tworzeniu reklam na Facebooku. I docierać do osób, które już miały styczność z Twoją stroną.

Pixel Facebooka to fragment kodu, który możesz wstawić na stronie www. Jest darmowy.

Czy znałeś narzędzia, o których tu napisałem? Daj znać, jakie narzędzia są niezbędne w Twoim biznesie online.


Jak zamienić subskrybentów w płatnych klientów?

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem